1

Onderwerp: topsy turvy stapelen???

Ik heb een opdracht voor een bruidstaart: een topsy turvy...
Nu is het middenin de zomer, en ik heb al een keer een onbedoelde topsy turvy gehad (zeg maar, hij zakte scheeft terwijl hij recht moest).
Nu weet ik dat sommigen gewoon de scheve taarten stapelen, dat lijkt me echt doodeng! Ik doe het liever op die manier dat je uitsnijdt en dan recht stapelt... Wel extra werk maar veel veiliger volgens mij...
Maar heeft iemand tips? Hoe doe jij het? en hoe stabiel is dat??? :D

Mijn website: Presentaart

2

Re: topsy turvy stapelen???

jahaaa.... waar stond dat ook alweer? Dan kan je inderdaad in je scheve taart een recht vlakje uitsnijden. Stokjes erin, kartonnetje. En dan je volgende scheve taartje er recht in zetten.

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Er was laatst een 'simpelere' uitleg van de moeilijke manier (die van cake central), maar die kan ik dus niet meer vinden...
Ik heb bij mijn joekel een rechte taart gewoon gevuld en daarna er een extra plakje schuin gesneden kapsel opgelegd (vastgeplakt met wat botercreme) (uit een reserve kapsel), met daarin de uitsparing voor de volgende taart, en daarin het kartonnetje gelegd. Als je een schuine taart gaat uithollen tot een recht vlak, dan kom je op een gegeven moment weer in je vulling terecht lijkt mij.

Succes!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

4

Hey Yvonne (engeltje ;) :lol: )
Ik begrijp op zich wel het idee van cake central, maar een simpele uitleg is nooit weg ;) Het lijkt me heel veel kruimels en heel veel frustraties (dat gaat meestal samen bij mij)
Maar is het niet verschrikkelijk bekleden met zo'n uitsparing er in??? :S

Mijn website: Presentaart

5 Laatst bewerkt door miekje (02-05-2008 16:42)

Hoi Mascha, ik vond het helemaal niet vervelend om te bekleden met die uitsparing, dat viel reuze mee!!

Het is inderdaad wel zo dat je bij het uitsnijden van je uitsparing bij je vulling komt maar dat heb ik weer dichtgestreken met botercreme en dat gaat dus prima! Een grote stok ( pvc pijp had ik) door het midden en hij staat zo stevig als een huis!! ( okee, okee, als de toren van pisa dan.....:lol: )

Lieve taartgroetjes van Annemieke!!!
http://www.mijnalbum.nl/Album=ITO7BKL3

6 Laatst bewerkt door tom poes (02-05-2008 18:27)

Ik heb die andere weer gevonden!
http://www.sugarcraft.com/catalog/weddi … ycakes.htm

Het bekleden van zo'n extra randje vond ik ook wel meevallen hoor! Afplamuren ;), even op laten stijven, nog een keertje plamuren, weer op laten stijven en dan bekleden. En alles wat onder de volgende taart komt hoedt natuurlijk niet megastrak...

Ik had trouwens geen stok door en door en ook geen extra 'plakmiddel' tussen de losse taarten :+ !

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"