1

Onderwerp: Webshopmix voor 20 cm vierkante bakvorm

Hoi dames,

Onlangs een "verstelbare" bakblik gekocht. Nu wil ik uit het boek van Debbie Brown de tenttaart maken.

Ik weet alleen niet hoeveel kant-en-klare webshopmix ik voor mijn biscuit nodig heb, wie kan mij hierin adviseren ?

En nog een vraagje....wat doe je als bodem onder zo'n verstelbare bakblik ?

Greetz,

Marianne

Re: Webshopmix voor 20 cm vierkante bakvorm

Hoi Marianne,

Ik heb ook zo'n verstelbare bakrand.. super handig!
Als bodem gebruik ik altijd 2 lagen bakpapier en een laan aluminiumfolie eronder.. Ik rol dan aan de zijkanten het bakpapier en de aluminiumfolie (wat een rotwoord..:)) op, zo kan de rand niet meer schuiven en loopt er ook zo min mogelijk mix uit..
Oh ja, ik vul het blik pas als de oven op temperatuur is, zo voorkom je ook dat er zo min mogelijk mix uit je bakrand loopt..
De rand maak ik altijd hoger met wat bakpapier.. Voor een taart van 20 x 20 cm gebruik ik 330 gram mix, 33 ml water en 5 eieren (260 gram)

Hoop dat je hier wat aan hebt! Laat je even weten hoe het is afgelopen?
Succes!

3

Hoi Danielle,

Thx voor de tips meis...de hoeveelheden zijn dus net zo als bij een rond 26 ? Ik heb die toen ook zo toegepast bij mijn rond 24 zonder verhoging en dat was mijn 1e taart die ik in 2 lagen kon snijden haha ! Goed spul dus

Ik weet niet of ik het aandurf een foto te plaatsen hoor...dit zou mijn 1e taart worden die niet gepuzzeld wordt...en ook het puzzelen vind ik nog moeilijk !

Ben nog maar net begonnen hoor haha

Greetz,

Marianne

4

Ik leg onder mijn bakrand alleen een stuk bakpapier. Werkt bij mij prima, ook al is mijn ovenplaat niet helemaal recht. En inderdaad 330 mix :Y

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Hoi Marianne,

Als je naar felicitaartjes.nl gaat staat er een heel handig schema.. staat precies hoeveel mix ed je nodig hebt!
Je moet je foto wel plaatsen hoor! Aldoende leert men en ik ben heel erg nieuwsgierig..
Ik vind een vierkante taart makkelijker te bekleden dan een ronde.. Dit is een handige link: http://vimeo.com/298002
Misschien heb je er wat aan!

Hou je ons op de hoogte?
Succes!