1

Onderwerp: Waarom lukt mijn slagroom niet?

Wat doe ik toch fout bij mijn slagroom?

Ik gebruik:

houdbare slagroom
poedersuiker

Ik ga kloppen, dan wordt het dikker, maar niet dik genoeg naar mijn zin (echt nog niet spuitbaar voor mooie rozetten bijvoorbeeld) en dan ineens is het weer slap en korrelig.

2 keer geprobeerd vandaag, en toen maar geklopte slagroom gehaald bij de AH

Jullie tips zijn van harte welkom!!!

Groetjes, Mireille

LET'S MAKE CAKES, NOT WAR!
http://www.mijnalbum.nl/Album=K4HUVYIU

2

Re: Waarom lukt mijn slagroom niet?

Was het goed koud? Het moet echt uit de koelkast komen heb ik wel gemerkt!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

Nope!
ik had het in de voorraadkast staan. Zou dat het zijn? Ik ga het proberen! Thanks

4

mijn slagroom lukt ook niet ,en komt uit de koelkast
ik gebruik de bokaaltjes room uit de aldi of lidle.
mischien verkeerde room??

is jou slagroom nu gelukt?? koekenbakker

Ik koop tegenwoordig voor taarten alleen de verse slagroom die jezelf nog op moeten kloppen. Heb al eerder het idee gehad dat houdbare slagroom nooit zo goed stevig word als "verse". Maar dat kan ook aan mij liggen hoor...hahaha

Liefs van Anke
"Een beetje van mezelf en een beetje van hier"

6

Ik zet mijn slagroom altijd vijf à tien minuutjes in de diepvries voor ik begin te kloppen. Dan heeft de room echt goed koud.
En het is nog nooit mislukt, dus dat blijf ik dan maar doen...

7

Hoi hoi,

Ik heb ooit van mijn moeder gehoord als je slagroom te lang klopt, je het "dood-klopt" m.a.w. dan wordt ie weer dun !

Mss bij jou ook gebeurd ?

Ik heb bij slagroom uit die bekertjes (die je dus nog wel zelf moet kloppen he haha) nooit problemen gehad !

Greetz,

Marianne

koekenbakker schreef:

Wat doe ik toch fout bij mijn slagroom?

Ik gebruik:

houdbare slagroom
poedersuiker

Ik ga kloppen, dan wordt het dikker, maar niet dik genoeg naar mijn zin (echt nog niet spuitbaar voor mooie rozetten bijvoorbeeld) en dan ineens is het weer slap en korrelig.

Groetjes, Mireille

Misschien een beetje slagroomversteviger toevoegen?

9

is je kom wel goed vetvrij?

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

10

Zoiezo moet je room koud zijn, of het verse is of houdbare. Poedersuiker zou ik eigenlijk niet doen, ik zoet alleen met kristalsuiker.
Als ik er wat mee wil spuiten dan doe ik er klop-fix door, dan blijft het wat steviger.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

11

Vetvrij is niet nodig (w

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

12

Pooh schreef:

Poedersuiker zou ik eigenlijk niet doen, ik zoet alleen met kristalsuiker.

Idem. Ik giet een beetje suiker een een litermaat, daar de slagroom bij en kloppen maar.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

13

Ik weet niet of het voor anderen ook goed werkt, maar ik gebruik altijd de slagroom in kartonnen pakjes van de Aldi. Die is stevig genoeg om mooie toeven mee te spuiten en blijft ook erg lang mooi (zonder versteviger). Nogmaals weet ik niet of dat dus bij iedereen zo is, maar aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat ik iets anders doe wat het verschil uitmaakt ;)

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

14

Ik gebruik ook soms houdbare, en ik koel hem wel voor gebruik (heb ook een keer problemen gehad met stijf krijgen omdat hij niet gekoeld was), maar dat wordt ie goed stijf.
Tips:
- Gekoelde slagroom gebruiken
- Op een niet te hoge stand stijfkloppen, ik doe de middelste stand, dat schijnt beter te zijn dan op de hoogste (Kennie)

Dan lukt het toch echt. De houdbare heeft ook een hoog genoeg vetpercentage (30% geloof ik is minimum, de meeste hebben wel 35%)

Mijn website: Presentaart

15

Allemaal weer bedankt voor de input!

ik ga er mee aan de slag

Room koud zetten, gewone suiker gebruiken en op een lage stand kloppen.

Klopfix had ik al wel toegevoegd.

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen!

Groetjes, Mireille

16

Het schijnt dat poedersuiker juist een steviger resultaat geeft.

Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

17

steviger niet, het wordt alleen sneller opgenomen als normale kristalsuiker; je slagroom wordt sneller stijf, zeg maar.. Maar voor het eindresultaat maakt het niet uit.

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

18

Het allerbelangrijkste is het vetgehalte van de slagroom. Onder 35% vetgehalte spreekt met van gewone room, vanaf 35% van slagroom. Alleen die room (35% of 40% vet) is makkelijk op te kloppen, ook zonder klopfix enzo. Met room van enkele % vet kan je blijven kloppen tot je een ons weegt, dan zal je geen goed resultaat krijgen.
Inderdaad wel opletten dat je niet te lang klopt, eerst wordt de rooom dan stevig, dan klontert hij en uiteindelijk is hij zoals iemand hierboven al zei kapot geklopt. Veel succes!

19

als iets een beetje te vettig is, lukt de slagroom meestal ook niet. zorg dus voor een goed ontvette kom en kloppers.

www.frummelke.tk persoonlijke slinger, kaarten en meer.

20 Laatst bewerkt door trisha (07-05-2008 16:46)

Ik haal gewoon de slagroom die we in de bakkerij ook gebruiken, die blijft iig 2 dagen mooi. T is wel iets duurder 3,90 ex btw (Hollandia voorgezoete slagroom - Rood)

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

21

Ik zet de kom (als ik er aan denk) van te voren dus een paar in de koelkast. Als ik aan het slagroom kloppen toe ben dan gaat de kom en de pakjes slagroom uit de koelkast.
Ik heb vandaag houdbare slagroom in pakjes van de lidl gebruikt, die werkte goed. Denk dat ik maar eens een voorraadje in de koelkast zet, is ook nog eens de helft goedkoper dan een blikje van de gewone super.

22

blackangel schreef:

mijn slagroom lukt ook niet ,en komt uit de koelkast
ik gebruik de bokaaltjes room uit de aldi of lidle.
mischien verkeerde room??

is jou slagroom nu gelukt?? koekenbakker

ik heb ook 2 keer de slagroom van de aldi gebruikt maar dit werd ook vies en korrelig.. gebruik nu gewoon verse slagroom van de AH (koud) en het gaat prima! en je moet idd niet te lang doorkloppen want dan wordt ie weer slap en waterig..

Groetjes, Anne

23 Laatst bewerkt door MarielleM1978 (08-05-2008 12:10)

Bij mij werkt houdbare slagroom ook niet. Heb er eens moorkoppen mee gemaakt, heel die moorkoppen van onderen zeiknat. :(

Gebruik nu van de Super verse slagroom (gewoon de goedkoopste, rode verpakking, rond de 50 ct) en die gaat goed. Heb er van het weekend een slagroomtaart mee gemaakt, de volgende dag zag het er nog precies het zelfde uit. Heb er wel wat klop-fix door gedaan en gezoet met vanille suiker.

Groetjes,
Mari

24

Ik gebruik altijd houdbare slagroom. De slagroom van Lang & Lekker werkt voor mij het beste. Je moet de pakjes slagroom minimaal 24 uur van te voren in de koelkast leggen.

Ik voeg altijd 1 zakje extra slagroom versteviger toe dan op de hoeveelheid is voorgeschreven. Verder klop ik mijn slagroom boven een kom met koud water (dus de kom met te kloppen slagroom, in een kom met koud water zetten) Dit is een tip die mijn moeder had gekregen van een bevriende banketbakker.

Verder natuurlijk suiker en vanillesuiker naar smaak. Gaat eigenlijk altijd goed.
Maar echt voor zorgen dat je slagroom goed koud staat van te voren, anders word het boter (korrelig, slap en geel)

Stap binnen in een wereld vol taart
http://www.taartwereld.nl  |  http://taartwereld.blogspot.com/