1

Onderwerp: kruimelige botercreme

Wie kan me helpen?

Ik heb geprobeerd witte chocopasta door de botercreme te doen. De pasta echt een ienieminie-beetje verwarmd in de magnetron, vervolgens door de bc geroerd. Leek goed te gaan, maar na een paar seconden werd het erg korrelig. Nog prima te eten maar zag er niet zo lekker uit vond ik zelf...

Zelfde verhaal met gesmolten reep chocolade.

Wat is er nu aan de hand? Chocopasta te warm laten worden? Hoe maak ik nu wel lekker uitziende witte-chocobotercreme?

Groetjes!

2

Re: kruimelige botercreme

Misschien heb je hem toch te heet laten worden. Bij (sommige?) magnetrons wordt het product dat je wil verwarmen meer in het midden verwarmd, waardoor het lauwwarm lijkt als je voelt. Bij chocolade hetzelfde verhaal: regelmatig rustig doorroeren. En zorgen dat er geen druppel vocht bij komt.
Maar ik zou het de volgende keer gewoon proberen zonder te verwarmen, en de chocoladepasta op tijd toevoegen zodat het goed vermengd wordt.

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."

3

Ik doe ook weleens gesmolten chocolade door botercreme. Bruine chocolade dan weliswaar, maar dat laat ik helemaal smelten, helemaal warm worden dus, en dat gaat altijd goed.
Ik gebruik wel botercreme van de mix. Misschien dat dat anders werkt als je er chocolade doorheen wilt roeren, ik weet het niet.

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

4

bij het lezen van je boodschap dacht ik spontaan aan verbrandde chocolade...

groetjes, Katleen  - patissière en cakedesigner, met workshops!

5

idd, volgens mij ook chocolade die verbrand is. Heb ik ook al eens aan de hand gehad.

Als je vreugde wil vermenigvuldigen, moet je haar delen. (Pythagoras)

6

Je kunt proberen om je mengsel nog een paar minuten goed te mixen, eventueel wat kleine stukjes (schaven met kaasschaaf of aard. schil mesje) koude boter toevoegen tot het misschien weer bindt. Het kan wel even duren, maar misschien lukt het nog.

Succes.
Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat