1

Onderwerp: tappits

Omdat Inge ergens sprak van die mens-tappits ben ik weer even in de shop gaan kijken. Ook die beestjes- en baby-tappits lijken heel leuk. Maar ik vraag me af: waar gebruiken jullie dit voor? Om op een koekje te leggen ofzo? Heeft iemand een voorbeeld (foto) met van die figuurtjes-tappits want ik kan me er zo niet zo veel bij voorstellen.. En hoe kleur je die dan in (lijkt mij een friemelwerkje :-) of valt dat wel mee?)

Kristien

2

Re: tappits

Je kan ze ook op een taart plakken. Maar dat kleuren ben ik ook nog niet helemaal uit. Het ziet er zo mooi uit op het voorbeeld, maar ik ben bang dat ik het zo niet krijg.

Groetjes,
Mirjam

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Re: tappits

Hoi Kristien,

Ik moet zeggen dat ik er zelf ook nog niet aan toe gekomen ben om in te kleuren, ik heb er al wel een hoop gebruikt in 1 kleur gewoon. Je kunt ook marmeren, bij bijv. bloemetjes oid. Die gebruik ik zelf het meest, de plaatjes zijn gewoon erg mooi gedatailleerd. Verven is op zich niet zo moeilijk hoor. Een druppeltje pure alcohol bij wat kleurstof en een fijn kwastje. Omdat de lijntjes zijn ingedrukt kun je vaak goed daarbinnen blijven. Handig is om een paar plaatjes van hetzelfde te doen en ze te bewaren. Het wordt dan wel hard, maar dat maakt niet uit voor die kleine dingetjes en je hebt ze dan heel handig bij de hand als je een taart ermee wilt versieren.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat