1

Onderwerp: Eenvoud

Deze week wilde ik graag weer eeens een spiegelend oppervlak, dus maakt ik deze chocobomb! Het is een Blanda van 12cm (chocobiscuit) op een dunne biscuit-bodem. Besprenkeld met Kirsch, wat kersen erop en dan een dikke laag chocolade-mousse. En uiteraard een spiegelend laagje er op. Jammer dat de mousse niet heel erg strak was (je zag wat groefjes van het plasticfolie afgedrukt en dat bleef je dus door de spiegelende laag zien  :rolleyes: ).

https://myalbum.com/photo/Mnk8eJgIRDcV/720.jpg

Vorige week had mijn man zo'n zin in chocoladecake...dusss dan maak ik er eentje, gewoon een basisrecept  :lol: Beetje geoefend met chocolade tempereren (zie de choco-sterren)...mét een knakje, dus goed gelukt!

https://myalbum.com/photo/67ktYJVoGxE5/720.jpg

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Eenvoud

Wat een mooie creaties, vind je bombe super.  Hoe heb je de chocola getempereerd?

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

vonn schreef:

Wat een mooie creaties, vind je bombe super.  Hoe heb je de chocola getempereerd?

Groetjes Vonn

Ik smelt de chocolade in een chocoladesmelter (weet niet hoe zo'n ding heet haha). Met de thermometer controleren....verwarmt tot 45-50gr, terugkoelen tot 28-29gr. Met spatel in het kommetje de chocolade heen en weer "wrijven" (ik heb geen marmeren plaat), vervolgens de chocolade weer laten verwarmen tot 31-32gr.
Een deel deed ik in een papieren cornetje en spoot over de cake lijntjes heen en weer. De rest in een (ster)mal gedaan en laten afkoelen.

Daarna heb ik de witte chocolade in de smelter gedaan, verwarmt tot ca 40-45gr, teruggekoeld naar 24-25gr en weer opgewarmd tot 28-29gr. De inmiddels hard geworden sterren uit de mal gedrukt en half in de witte chocolade gedoopt.

Het ging makkelijker dan ik dacht....en dat zónder marmeren plaat!

Bianca's bakery

4

Ohhhh echt, ik heb ook een chocolade smelter  van städter en gebruik hem eigenlijk niet. Toch ook maar eens gaan proberen.
Je sterren zien er erg gaaf uit.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

Ziet er mooi en vooral erg lekker uit!

6

Ziet er mooi uit!
Moet vast heerlijk zijn als je van chocolade houdt..

7

het ziet er allemaal weer heerlijk uit en ook erg mooi!!! :thumb:

super ook de chocolade decoraties en fijn dat je het zo goed uitlegt!! :y  :y

zag bij 'de brabander bakt' dat hij dan dingen met een neutrale olie insmeert en dan het schaaltje even onderste boven zet , is dat misschien iets voor je bombe zodat je de rimpeltjes van de folie niet hebt :think:  :think:
ik heb het zelf nooit gedaan hoor maar zag het hem doen dus denk wie weet is het wat.

8

Waauw! Ziet er allemaal heeerlijk uit!

Happy Cake Day!

9 Laatst bewerkt door Bianca1969 (27-11-2016 14:22)

Dank je wel allemaal voor de reacties

Baklataart schreef:

het ziet er allemaal weer heerlijk uit en ook erg mooi!!! :thumb:

super ook de chocolade decoraties en fijn dat je het zo goed uitlegt!! :y  :y

zag bij 'de brabander bakt' dat hij dan dingen met een neutrale olie insmeert en dan het schaaltje even onderste boven zet , is dat misschien iets voor je bombe zodat je de rimpeltjes van de folie niet hebt :think:  :think:
ik heb het zelf nooit gedaan hoor maar zag het hem doen dus denk wie weet is het wat.

Dank je Baklataarr. Ga ik de volgende keer eens proberen, want ik baalde behoorlijk van die rimpeltjes. Thanx

Bianca's bakery

10

Ziet er goed uit!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake