Onderwerp: chocola kleuren?
Ik vraag me af of je ook kleurstof kan toevoegen aan witte chocola?
Neemt de chocola de kleurstof wel op en zal het daarna nog wel weer hard worden?
ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Groetjes Tessa
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » chocola kleuren?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik vraag me af of je ook kleurstof kan toevoegen aan witte chocola?
Neemt de chocola de kleurstof wel op en zal het daarna nog wel weer hard worden?
ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Groetjes Tessa
Ja, de hebshop heeft speciale choco-kleurtjes.
Deze dus:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/inde … 1sf6b0d550
En volgens mij kunnen deze ook:
http://www.deleukstetaartenshop.nl/index.php?cPath=1_61
Groetjes,
Mirjam
Ik dacht ook dat het met speciale kleurstof moest, maar het even het topic opgezocht waar Jose van die gave chocoladebloemen had gespoten en begreep uit haar verhaal toch dat ze het met de gewone kleurstof had gedaan.
Ik kleur witte chocolade altijd met icing colors (gel van Wilton) en dat gaat heel goed.
Ik dacht ook dat het met speciale kleurstof moest, maar het even het topic opgezocht waar Jose van die gave chocoladebloemen had gespoten en begreep uit haar verhaal toch dat ze het met de gewone kleurstof had gedaan.
Als je het wilt gaan spuiten kan dat ook. Maar als je het nog wilt gieten lukt dat volgens mij niet.
Mirjam
tom poes schreef:Ik dacht ook dat het met speciale kleurstof moest, maar het even het topic opgezocht waar Jose van die gave chocoladebloemen had gespoten en begreep uit haar verhaal toch dat ze het met de gewone kleurstof had gedaan.
Als je het wilt gaan spuiten kan dat ook. Maar als je het nog wilt gieten lukt dat volgens mij niet.
Mirjam
Wat bedoelen jullie met 'gewone' kleurstof?
Je hebt in de webshop oil based colors en die zijn speciaal voor candymelts en chocola, als ik dus 'gewone' zeg dan bedoel ik de andere kleurstoffen waarmee ik marsepein kleur, dus de Wilton of de SK.
Dat dacht ik al, de vloeibare vorm hoort daar dus niet echt bij. Ik denk dat het dan sowieso mis gaat. Maar die speciale kleurstoffen voor chocolade zijn volgens mij echt niet nodig. Ik heb zelfs eens ganache groen gekleurd voor een voetbaltaart, dat was geen enkel probleem. Ik heb er overigens niet eens bij stilgestaan dat het níet zou kunnen
Dat dacht ik al, de vloeibare vorm hoort daar dus niet echt bij. Ik denk dat het dan sowieso mis gaat. Maar die speciale kleurstoffen voor chocolade zijn volgens mij echt niet nodig. Ik heb zelfs eens ganache groen gekleurd voor een voetbaltaart, dat was geen enkel probleem. Ik heb er overigens niet eens bij stilgestaan dat het níet zou kunnen
Ja, maar ganache is weer anders. Dan zit er ook al vocht uit de slagroom doorheen, dus dan maakt dat beetje water uit de kleurstof ook niet meer uit.
Groetjes,
Mirjam
Ik gebruik inderdaad de "gewone" kleurstoffen, zowel de gelvorm als de vloeibare vorm. Het chocolade wordt altijd hard ongeacht welke kleurstof je gebruikt. Met de vloeibare kleurstof moet je wel oppassen i.v.m. sneller harder worden van de chocolade en ik weet niet wat je ermee wilt gaan doen?
Ja, maar ganache is weer anders. Dan zit er ook al vocht uit de slagroom doorheen, dus dan maakt dat beetje water uit de kleurstof ook niet meer uit.
Groetjes,
Mirjam
Ik zei dan ook 'zelfs' ganache, een paar posts hierboven zei ik dat alleen witte chocolade ook goed gaat. Voor de cakeballetjes die ik pas maakte ben ik redelijk lang bezig geweest ze allemaal in de chocolade te dopen. Ik heb gewoon het pannetje met chocolade in heet water laten staan, zodat ik tijdens het dopen geen last had van het sneller uitharden
Gieten kan op zich ook gewoon, tenzij je daar uitgebreid de tijd voor neemt. Maar volgens mij krijg je in dat geval ook zichtbare gietplekken als je chocolade zonder kleurstof gebruikt?
ik heb ook weleens met de icing colors gekleurd (witte chocolade). Lukt wel, maar je krijgt allemaal 'puntjes' erin, en het werd niet heel mooi.
De candy colors kleuren echt mega-fel (ik gebruikte al een beetje veel waardoor het echt knal werd) en is heel mooi verdeeld/egaal.
Ik heb laatst een gelkleur gebruikt en echt alleen maar met satehprikker een heel klein beetje door de chocolade en werd erg mooi.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » chocola kleuren?