1

Onderwerp: Wat voor fruitvulling gebruiken jullie?

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe fruitvulling voor in mijn taarten.
Ik kocht namelijk altijd mijn aardbeienvulling bij een winkeltje bij ons in het dorp echter is deze gesloten. Ik heb nog wel via de eigenaresse een grote emmer met aardbeien vulling kunnen krijgen bij de groothandel. Dit heb ik toen in kleine porties ingevroren, alleen als ik dit ontdooide en in mijn taart ging gebruiken dan ging mijn taart 'bloeden'  Niet echt handig en mooi :(

Dus ik ben nu op zoek naar en nieuwe fruitvulling voor mijn taarten! Wat gebruiken jullie allemaal?
Mijn voorkeur gaat uit naar aardbeien aangezien iedereen dat bijna wel lust!

Re: Wat voor fruitvulling gebruiken jullie?

Hoi,

Ik gebruik nooit fruit uit blik maar altijd vers fruit, vaak in combinatie met banketbakkersroom of bavarois. In de meeste supermarkten is het hele jaar wel vers fruit te vinden. Aardbeien niet altijd, maar dan gebruik ik rode bessen, of blauwe bessen. Ik maak wel eens gebruik van diepgevroren fruit, dan wel goed laten uitlekken.

3

Als ik fruit gebruik, dan een goede kwaliteit jam.

Aarbeien vlaaifruit, het hele jaar door verkrijgbaar in de supermarkten is ook vaak een gewilde vulling in taarten. Heb het al veelvuldig in taarten gebruikt.

Groetjes Kirsten

5

zelf maak ik meestal van diepvries fruit half zoete jam  dit in combinatie met bbr vind ik erg lekker!!

6

Ik gebruik ook gewoon vers fruit.

7

Bedankt voor jullie reacties! Ik kan weer aan de slag!  =D

8

Ik gebruik ook wel eens die pakjes van dr oetker, je hebt bijvoorbeeld van die aardbeien kloppudding en doe daar dan vers fruit op. Die pudding is dan ook om te zorgen dat de vochtigheid van het fruit soms niet helemaal door de hele taart lekt. Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik heb het een aantal keer geprobeerd en mensen vonden het toch erg lekker.

9

Heb nu al een paar keer mandarijnen-curd gemaakt. Super lekker en zomers!  Maar ook lekker met wat meer winterse combinaties als chocolade en pepernoten...hmmm! http://www.blondiekookt.nl/?m=1
Verse frambozen en kersenvlaai vulling us ook altijd een succes.

ik moet tegen zaterdag een grote rechthoekige stapeltaart maken ,ik zou ze voor de eerste keer vullen met aardbeiconfituur gemengd met rood diepvriesfruit,zou dit lekker zijn ,en ga ze ook voor de eerste keer afsmeren met donkere ganache,hopelijk lukt het ,duimen :-)