Onderwerp: Zenuwen...hebben jullie daar ook last van?
Ik ga volgende week mijn 2de taart ooit maken en ben nu al dagen zenuwachtig, echt om gek van te worden. Hij is voor de dochter van mijn vriendin die 14 wordt, en heel erg naar haar taart uitkijkt, S'nacht kan ik slecht in slaap komen omdat ik me constant afvraag of het wel goed komt.
Ik heb de bodems al gemaakt die liggen in de vriezer, 5 lagen ieder 3cm hoog en Ø 40cm in verschillende kleurtjes.
Ook de vulling is zo goed als geregeld, 1 laag aangevette slagroom een laag gele room met vruchtjes uit blik en wat marasquin een laag ananas jam en een laag witte ganache.
En omdat ik een drip cake wil maken, heb ik van royal icing allerlei versieringen gemaakt als vlinders en dergelijke en wat snoep gekocht. Nu lijkt lijkt alles onder controle maar het gemis aan ervaring maakt me zo onzeker.
Kies ik wel de juiste botercreme, ik wil die op basis van bloem gebruiken is deze wel stevig genoeg ppppffffffffff word helemaal gek van me zelf. En wat wat als ik mijn witte chocolade op de drips te maken niet goed gekeurd krijg ...zou er hysterisch van worden hahahaha
Ik bak heel veel, maar dan klein gebak als de tompouce en roombroodjes en zo en zo'n taart is wel eff andere koek en het lijkt wel of alles er over lezen het alleen maar erger maakt. Ik wil niet iemand zijn verjaardag verpesten door een afschuwelijk uitziende taart af te leveren.
Waren jullie in het begin ook zo zenuwachtig?