Onderwerp: Enchanted cream

Hallo allemaal, kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen enchanted cream en clotted cream?
Enchanted creame is volgens mij hetzelfde als crème chantilly. Dit is heel makkelijk zelf te maken, slagroom, poedersuiker en vanille extract.
Nu lees ik ook dat crème chantilly langer buiten de koelkast houdbaar is dan gewone slagroom. Dat snap ik niet. Het is toch ook van "gewone"slagroom gemaakt. Ik heb gegoogled, maar kan geen duidelijk antwoord vinden.
Algehele verwarring bij mij  :s  :S

Kijk ook eens op mijn fb pagina Mar-vellous cakes!

Re: Enchanted cream

crème chantilly is de franse naam voor slagroom met suiker en is zeker niet buiten de koelkast houdbaar.
creme fleurette is een soort kookroom wordt soms gebruikt voor minder vette bavarois.
clotted cream heeft niet met de rest te maken.

Als je zondigt zondig dan lekker

3

Clottedcream is ingedikte melk, verwarmd en weer aflaten koelen.
Bij enchanted creme komt geen slagroom aan te pas en is echt wat anders.

Waar wordt enchanted cream dan van gemaakt?

Willeke87 schreef:

Clottedcream is ingedikte melk, verwarmd en weer aflaten koelen.
Bij enchanted creme komt geen slagroom aan te pas en is echt wat anders.

Waar wordt enchanted cream dan van gemaakt?

6

Poeder, melk en water. Weet zo niet wat de ingrediënten vd poeder zijn, maar in webshop van dlts is dat wel te vinden..

Willeke87 schreef:

Poeder, melk en water. Weet zo niet wat de ingrediënten vd poeder zijn, maar in webshop van dlts is dat wel te vinden..

Dat houdt dus eigenlijk in dat het niet helemaal zelf te maken is. Heb altijd de poeder van bijv. FC nodig.
Ik ga dat dan proberen.
Bedankt voor je reactie :)

8

enchanted cream werkt heel fijn, je kan het alleen met water aanmaken dan kan je het buiten de koeling bewaren of alleen melk of melk en water.
je kan er ook gesmolten chocola door doen dat is echt zalig en ook allerlei andere smaakstoffen.
ik vind het een erg fijn product.

groetjes vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

vonn schreef:

enchanted cream werkt heel fijn, je kan het alleen met water aanmaken dan kan je het buiten de koeling bewaren of alleen melk of melk en water.
je kan er ook gesmolten chocola door doen dat is echt zalig en ook allerlei andere smaakstoffen.

groetjes vonn

Ik wilde het graag zelf maken, ik ben niet zo van dingen uit pakjes. In dit geval zal ik wel moeten, iedereen is zo positief, ik ga het proberen. Alleen vullen, of toefen op de cc. Afsmeren kan niet ivm  het water wat erin zit, toch?

vonn schreef:

groetjes vonn

Ik wilde het graag zelf maken, ik ben niet zo van dingen uit pakjes. In dit geval zal ik wel moeten, iedereen is zo positief, ik ga het proberen. Alleen vullen, of toefen op de cc. Afsmeren kan niet ivm  het water wat erin zit, toch?

11

ik ben ook eens gaan googlen, werd ook wel nieuwsgierig. Het lijkt er toch op dat enchanted cream een "creme chantilly"- achtig iets is, het wordt onder verschillende merknamen verkocht en beschreven als roomcreme en stevige slagroom. Slagroompoeder zou ik dus zeggen  :)  Misschien dat het iets langer houdbaar is, omdat het gemaakt wordt van gedroogd poeder? Lang buiten de koelkast kan ik me niet voorstellen, er zit melkpoeder in, dus als daar water bijgevoegd wordt, krijg je toch melk? Wellicht dat het wel iets steviger is dan standaardslagroom door de verschillende toevoegingen.
ik heb het nooit gebruikt, ben ook niet zo van de zakjes en al helemaal niet als er meer e-nummers dan "gewone" ingrediënten opstaan, maar veel mensen zijn wel enthousiast, dus het zal vast werken en smakelijk zijn.

12

Ik ben, denk ik, 1 van de weinige die niet enthousiast is over de EC (FunCakes). Misschien als vulling, maar als toef vond ik het niet lekker. Het leek een beetje op de roze/gele schuimblokken maar dan zachter.

13

Esther68 schreef:

Ik ben, denk ik, 1 van de weinige die niet enthousiast is over de EC (FunCakes). Misschien als vulling, maar als toef vond ik het niet lekker. Het leek een beetje op de roze/gele schuimblokken maar dan zachter.

Smaken verschillen natuurlijk, maar om mee te werken is het wel ideaal toch?!
Je kunt het beste een smaakje naar keuze toevoegen, dan is het echt lekker!

14 Laatst bewerkt door Esther68 (04-08-2016 10:13)

Willeke87 schreef:
Esther68 schreef:

Smaken verschillen natuurlijk, maar om mee te werken is het wel ideaal toch?!
Je kunt het beste een smaakje naar keuze toevoegen, dan is het echt lekker!

Je kunt er inderdaad wel mooie toeven mee spuiten, maar ik vind de structuur van de EC niet fijn in mijn mond  :O . Te luchtig. Veel luchtiger dan bv bc (mix, de mbc vind ik ook niet lekker), mokkacreme, (aangevette) slagroom enz. Deze zijn wel machtiger, maar wel lekkerder  :9

15

Ik vind E nog het meest te vergelijken met klopklop. Wordt alleen iets luchtiger.

16

Esther68 schreef:

Ik ben met jou ;)
Het is mooi spul hoor, daar niet van. Maar geef mij maar een lekkere botercrème :P

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

17

Zijn we er al achter wat het nou eigenlijk is? Ik heb het vandaag gemaakt en met wat pina-colada-oliedruppels erdoor vond ik het wel lekker. Maar slagroomachtig is het niet.  Ik kon het zo met koud water wegspoelen. Het doet mij eerder aan schuim denken... 
Handig spul, dat wel. Het is zo klaar en lekker stevig. Ik heb er een taart mee afgesmeerd en er bloemen mee gespoten op de taart.

Tieneke