1

Onderwerp: Amerikaanse cups

Hoi,

op de één of andere manier trekken vooral de Amerikaanse bakrecepten mij aan.
Om deze te kunnen maken en dus achter het aantal grammen en/of milliliters te komen, zoek ik op internet naar omrekentabellen
(conversions).
En dan let ik er op dat het over Amerikaanse cups gaat en bijvoorbeeld geen Britse.
Maar dan nog zitten er verschil in.

Ik geef een voorbeeld:
1/2 cup butter: ik krijg als antwoord 113 gram, 115 gram en 120 gram.
Ik kan me voorstellen dat 113 gram door sommigen wordt afgerond naar 115 gram, maar ik snap die 120 dan niet.
En dat maakt mij dan weer nieuwsgierig en ook wat onzeker.
Het is niet alleen bij boter zo, ook bij andere ingrediënten.
Snapt iemand anders dit verschil?

2

Re: Amerikaanse cups

nee begrijp het zeker niet .

laatst las ik in een topic dat als je maar steeds het zelfde kopje gebruikt het goed komt.

maar dan denk ik ik heb hier een klein kopje en een veel grotere dan wordt het taartje toch wel heel anders :lol:  :lol:

dus ik lees met je mee maar heb wel cups gekocht gewoon voor het gemak :y  :y

3

Re: Amerikaanse cups

Een Amerikaanse cup is 240ml (een Britse is 250ml) en normaal wordt het gerekend als 240g in gewicht, dus krijg je 120g als 1/2 cup. Hij is ook 8 fluid ounce (fl oz), en 1 fl oz is ongeveer 28,34g, dus 1/2 cup is 4x28,34 = 113,36g. De omrekening van inhoud (ml) naar gewicht (g) zorgt daarvoor dat er verschillen zijn. Ik zal zeggen dat het verschil heel klein is, dus zorg alleen voor dat je dezelfde cup of conversion table gebruikt voor alle ingrediënten. Dan weet je dat het ratio tussen de ingrediënten klopt, en die is belangrijk.

Mijn Facebook pagina: Sephiria Taarten

4

Re: Amerikaanse cups

Nu snap ik eindelijk hoe het zit. Dank je wel voor de duidelijke uitleg. Wat handig toch zo'n forum als dit.

5 Laatst bewerkt door Tante Tien (27-05-2016 05:15)

Re: Amerikaanse cups

Ze hadden altijd bij AH een setje cups, hele leuke lichtblauwe... Geen idee of die er nog zijn, ze waren niet zo duur.
Ik heb zelf die van Joseph Joseph, met kleurverloofp van paars naar rood naar oranje naar roze naar geel. Zijn wel duurder, maar zo vrolijk dat ze altijd te pronk staan op mijn aanrecht!

Ik dacht trouwens dat amerikaanse cups groter waren dan engelse... Maar het maakt natuurlijk niet uit als je ze inderdaad maar niet combineert met elkaar.

Tieneke

6

Re: Amerikaanse cups

Baklataart schreef:

nee begrijp het zeker niet .

laatst las ik in een topic dat als je maar steeds het zelfde kopje gebruikt het goed komt.

maar dan denk ik ik heb hier een klein kopje en een veel grotere dan wordt het taartje toch wel heel anders :lol:  :lol:

dus ik lees met je mee maar heb wel cups gekocht gewoon voor het gemak :y  :y

Als je in 1 recept steeds hetzelfde kopje,beker of glas gebruikt blijven de verhoudingen gelijk,je moet niet voor de bloem een theekopje nemen en voor de suiker een kopje van een ander formaat ( ik noem maar een voorbeeld) Bij familie is Australië gebruiken ze gewoon een koffie beker voor het recept, is het eind resultaat te groot of te klein dan passen ze de maat van de beker aan voor de volgende keer.

Christine.

7

Re: Amerikaanse cups

keukentje schreef:
Baklataart schreef:

nee begrijp het zeker niet .

laatst las ik in een topic dat als je maar steeds het zelfde kopje gebruikt het goed komt.

maar dan denk ik ik heb hier een klein kopje en een veel grotere dan wordt het taartje toch wel heel anders :lol:  :lol:

dus ik lees met je mee maar heb wel cups gekocht gewoon voor het gemak :y  :y

Als je in 1 recept steeds hetzelfde kopje,beker of glas gebruikt blijven de verhoudingen gelijk,je moet niet voor de bloem een theekopje nemen en voor de suiker een kopje van een ander formaat ( ik noem maar een voorbeeld) Bij familie is Australië gebruiken ze gewoon een koffie beker voor het recept, is het eind resultaat te groot of te klein dan passen ze de maat van de beker aan voor de volgende keer.

Ik heb dan altijd moeite met recepten waarin staat 1 ei, met zoveel cups van dit en zoveel cups van dat. Want dan kun je wel altijd de zelfde "cup" gebruiken, maar dat ene ei, dat wordt toch niet groter omdat je een grotere koffiebeker gebruikt als maat, of kleiner, omdat je toevallig alleen een espressokopje bij de hand hebt? En dan kloppen de verhoudingen toch niet meer? (nog maar niet te spreken over de verschillende maten eieren....)

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

8

Re: Amerikaanse cups

keukentje schreef:
Baklataart schreef:

nee begrijp het zeker niet .

laatst las ik in een topic dat als je maar steeds het zelfde kopje gebruikt het goed komt.

maar dan denk ik ik heb hier een klein kopje en een veel grotere dan wordt het taartje toch wel heel anders :lol:  :lol:

dus ik lees met je mee maar heb wel cups gekocht gewoon voor het gemak :y  :y

Als je in 1 recept steeds hetzelfde kopje,beker of glas gebruikt blijven de verhoudingen gelijk,je moet niet voor de bloem een theekopje nemen en voor de suiker een kopje van een ander formaat ( ik noem maar een voorbeeld) Bij familie is Australië gebruiken ze gewoon een koffie beker voor het recept, is het eind resultaat te groot of te klein dan passen ze de maat van de beker aan voor de volgende keer.

Ik heb dan altijd moeite met recepten waarin staat 1 ei, met zoveel cups van dit en zoveel cups van dat. Want dan kun je wel altijd de zelfde "cup" gebruiken, maar dat ene ei, dat wordt toch niet groter omdat je een grotere koffiebeker gebruikt als maat, of kleiner, omdat je toevallig alleen een espressokopje bij de hand hebt? En dan kloppen de verhoudingen toch niet meer? (nog maar niet te spreken over de verschillende maten eieren....)

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)