Onderwerp: Tips voor stevig stapelen 3 laagse bruidstaart :)
Hallo allemaal,
Ik mag een 3 laagse bruidstaart maken en ik heb veel zitten lezen over het stevig stapelen van zo'n taart.
Ik ben wel heel nieuwschierig hoe jullie hier een 3 laagse stapeltaart stevig stapelen en inpakken zodat hij ook goed te vervoeren is , ik hoor heel graag jullie tips
Ik zat zelf te denken aan het volgende...
Onderste taart 24 cm op een cake drum van 30 cm, daar doe ik dan een stuk of 7 bamboe dowels in, daarna de volgende taart 20 cm die zet ik op een cake board van 4 mm, en ook een aantal bamboe dowels, daar bovenop een 15 cm taartje die zet ik op een zilveren taart karton.
Ik heb gelezen over een grote dowel in het midden van de stapel te doen, maar moet nog even uitzoeken hoe ik dat ga doen, ik moet dan natuurlijk gaatjes maken in het taart karton en cake board, en die moeten goed in het midden zitten anders staan mn taarten straks niet goed in het midden van elkaar
Ik Zet de gehele taart in een extra hoge taartdoos van 35 x 35 x 33 cm en dan geef ik ze denk een stukje van anti slipmatje mee zodat ze deze onder de doos in de auto kunnen leggen voor het schuiven van de taart.
Ik hoor heel graag jullie mening over mijn manier en graag jullie tips!
Groetjes Astrid.