1

Onderwerp: Taart met boetseersels invriezen?

Hallo allemaal,
Ik heb een vraag gekregen voor een taart, maar ik ga dat weekend weg en ze wilde toch graag een taart van mij hebben.
Ik heb haar voorgesteld om deze dan in te vriezen, maar zelf hou ik daar niet zo van, ben bang dat er dan wat mis gaat bij het ontdooien :)
Ik vroeg me nu af of je een taart met geboetseerde figuurtjes kan invriezen en hoe je dit het beste kan laten ontdooien, zodat ik dit aan haar kan uitleggen.
Ze wil ook graag een taart met 2 verschillende kanten en wil er misschien een halve drumbord in het midden op plaatsen, zodat je de scheiding van de taart goed ziet, kan dit ook al erop en dan in de vriezer?

Ik hoor graag jullie mening en ervaringen over een  taart met geboetseerde figuurtjes invriezen.

Groetjes Astrid.

2

Re: Taart met boetseersels invriezen?

ik kan je niet op alles een goed antwoord geven maar ik zou de poppetjes niet invriezen maar in een doosje lucht dicht bewaren zodat zij het er zelf op zetten, als dat natuurlijk mogelijk is!!

laten ontdooien kan je het beste in een kartonnen doos in de koelkast.

snap niet het drum bord helemaal maar dat ligt aan mij denk ik :lol:  :lol:

gezellig weekend en succes!!! :)

ik hoop dat iemand nog met een advies voor je komt :y  :y

3

Re: Taart met boetseersels invriezen?

Ik zou geen drumboard gebruiken maar twee halve taartkartonnen aan elkaar plakken en daar dan een sateprikker tussen doen. Steek je deze gelijk in de taart  ;). Dit zou ik niet mee invriezen, net als de boetseersels. Taart invriezen in kartonnen doos+plastic zak. Taart ontdooien in de koelkast in kartonnen doos zonder zak.
Eerlijk gezegd zou ik zeggen dat wat ze wil niet mogelijk is als ze de taart in wil vriezen. Een boetseersel gaat nog, maar zo'n schot is wat lastiger. Ik snap dat ze een lekkere, mooie taart van jou wil, maar dan zou ik zeggen dat niet alle wensen mogelijk zijn  :o  ;)

4

Re: Taart met boetseersels invriezen?

hallo

Bedankt voor jullie reakties en advies.
De cakedrum in het midden was meer mijn idee, dat leek me wel mooi omdat de taart 2 verschillende kanten moet hebben.. dit idee..

http://s31.postimg.org/ikqnw0ak7/f65150b804b6741784618d5a1c3e2f65_2.jpg

Ik zal anders iets anders moeten bedenken, en qua boetseersels die zal ik dan zo mee moeten geven zodat ze ze er zelf op doet..  dat is toch niet echt wat een taart invriezen  :s

In ieder geval bedankt voor jullie reakties, ik weet in ieder geval hoe ik de taart het beste kan invriezen en kan laten ontdooien, zal nog even met haar gaan overleggen.

Bedankt!!
Astrid.