1

Onderwerp: Zwitserse room met marasquin likeur?

Hoi medebaksters,

Voor mijn eigen verjaardagstaart wil ik zwitserse room gaan gebruiken (1e keer), maar weet even niet waarmee te combineren  :think:
De taart wordt 3x gevuld.

Nu kwam ik op een site van een banketbakker een gebakje tegen met zwitserse room met marasquin likeur, bitterkoekjes en amarene kersen.

Nu vraag ik mij af of ik i.p.v. (een gedeelte) water aan de banketbakkersroom toe te voegen (Funcakes) een gedeelte marasquin likeur kan gebruiken? (ik gebruik regelmatig likeur bij het (aan)maken van de botercreme van Funcakes).
En dan de taart vullen met 1 laag zwitserse room, 1 laagje kersenjam en 1 laag zwitserse room met bitterkoekjes. Zal dit lekker zijn?

Als iemand een andere combinatie weet samen met de zwiterse room, dan mag je dat ook melden  :D

Alvast bedankt voor het meedenken!

Re: Zwitserse room met marasquin likeur?

Ik zou inderdaad een gedeelte water vervangen door de likeur en ik denk dat dit wel een geslaagde combinatie aan vullngen is. Succes  :thumb:

Groetjes Kirsten

Je hoeft niet minder water in je gele room te gebruiken.
Als je de zwitserse room maakt met 1 deel gele room en 1 deel gezoete slagroom en dat op smaakt brengt met de likeur blijft het stevig genoeg.
Alleen gebruikt de banketbakker geen likeur maar esprit met 60% alcohol dus je zal meer nodig hebben.
Wij gebruiken altijd 30 gr esprit per kg zwitserse room en/of creme.

Als je zondigt zondig dan lekker

4

lang delftje schreef:

Je hoeft niet minder water in je gele room te gebruiken.
Als je de zwitserse room maakt met 1 deel gele room en 1 deel gezoete slagroom en dat op smaakt brengt met de likeur blijft het stevig genoeg.

Ik lees "overal" 2/3 deel gele room en 1/3 deel slagroom....
Als ik 1 op 1 doe, dan wordt het wel steviger inderdaad. Maar de likeur welke ik heb, is niet zo sterk, dus vraag ik mij af of ik er dan niet teveel van door de 1 op 1 mix moet doen, wil ik er een beetje smaak aan geven.
Kan het kwaad denk je, als ik toch wat water vervang door de likeur?

Je kan altijd minder water gebruiken en kijk ook of je ergens wat minder suiker in kan doen ivm de hoeveelheid suiker in de likeur.

Als je zondigt zondig dan lekker