1 Laatst bewerkt door MaMaNaatje (16-04-2016 21:41)

Onderwerp: Mijn allereerste taart

Hoi,

Ik heb vanochtend mijn allereerste (bekleedde) taart ooit gemaakt!
Omdat ik heel veel goede dingen las over marshmallow fondant ben in eerst begonnen om dat te maken.
Maar ik denk dat ik de volgende toch met gewone fondant ga maken.
Ik weet niet of ik iets fout heb gedaan maar wat een plakzooi!

De roze laag fondant scheurde toen ik 'm er op legde dus denk dat ik 'm dan net iets te dun heb uitgerold??
Verder heb ik extra poedersuiker moeten gebruiken om alles dus makkelijk los te krijgen dus vandaar dan ook de witte uitslag...

Ik ben niet tevreden maar voor mijn allereerste taart vind ik 'm toch aardig gelukt!
Mijn dochtertje zei meteen "Bumba" dus hij is herkend!

http://s19.postimg.org/6cdhelcrj/image.jpg

2

Re: Mijn allereerste taart

Leuk hoor. En voor een eerste taart heb je het jezelf ook niet makkelijk gemaakt : je eigen fondant maken, een vierkante vorm bekleden...gewoon lekker dooroefenen en je zult zien dat het steeds beter lukt!

3

Super leuk en mooi gedaan, knap dat je je eigen fondant maakte en bumba herken ik ook heel goed, echt een leuke taart en heel veel plezier met je volgende baksels :thumb:

4

Bedankt voor jullie reacties.
Is een vierkante taart moeilijker bekleden dan een ronde taart?
Dat had ik niet verwacht.

Zoals gezegd zal de volgende van gewone/gekochte fondant gaan worden.
Want ik vond het resultaat van de mmf wat tegenvallen
(of ik ben ergens fout gegaan, kan ook natuurlijk).
Mijn moeder wilde een taart voor Moederdag dus ik ga het binnenkort nog eens proberen.

Deze taart was ter test voor de verjaardag van mijn dochtertje.
Qua vulling mag ik volgende keer wel iets royaler zijn maar de smaken waren goed.
Nu met twee lagen botercreme, volgende eens proberen met jam of iets dergelijks.

5

Ik vind hem voor een eerste taart super gelukt en inderdaad, je hebt het jezelf niet makkelijk gemaakt. Mijn eerste taart was ook niet zoals de taarten die ik nu maak maar ik ben al vijf jaar bezig.
Veel,oefenen, desnoods op dummies als je het leuk vind om het jezelf moeilijk te maken haha, dan komt het goed en worden ze echt steeds beter hoor

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

Knap hoor voor een eerste en dan gelijk gaan voor vierkant! Overduidelijk een bumba! Missie geslaagd dan toch?! Je kunt hier ontzettend veel informatie vinden als beginner maar zeker ook voor gevorderden. Veel oefenen dan zul je al snel resultaat zien!