1

Onderwerp: Red velvet cupcakes zonder cream cheese frosting

Wij willen voor het eerst red velvet cupcakes gaan maken.
Helaas houden wij niet van cream cheese frosting, we willen er graag wat anders mee doen.
Wat past er nog bij red velvet? We zijn beginnende bakkers, ik moet toegeven dat ik gewoon nog geen ervaring met red velvet heb. We gebruiken de mix van de aveve, omdat we die nog liggen hebben.

Ik heb al gezocht met de zoekfunctie, maar vind alleen maar recepten met cream cheese of enchanted cream. Dat laatste lijkt me heel lekker, maar moet besteld worden en kunnen we dus niet meer tegen morgen maken (verjaardagsfeestje).
Ik dacht aan een witte chocolade mousse, maar weet niet of dat op cupcakes blijft staan?

Wat zouden jullie aanraden?

Ik ben A., 10 jaar, en ik hou van taarten en cupcakes maken.

2 Laatst bewerkt door Atalanta (26-03-2016 14:52)

Re: Red velvet cupcakes zonder cream cheese frosting

Ondertussen hebben we het volgende bedacht:

Red velvet cupcakes met kersenconfituur-vulling en een botercreme-met-witte-chocolade-onder-gemengd frosting. Desnoods met een marsepeinen vormpje bovenaan. Of met geroosterde amandel- of kokos-schilfers.

Zou dat lekker zijn?
(Echt het probleem dat we dus niet weten hoe red velvet smaakt... moeilijk om dan te bedenken wat daar bij gaat passen. Misschien moeten we op voorhand eerst een droge cupcake eten.)

Ik ben A., 10 jaar, en ik hou van taarten en cupcakes maken.

3

Re: Red velvet cupcakes zonder cream cheese frosting

Red velvet heeft een chocolade smaak. Ikzelf hou ook niet van cream cheese frosting dus ik maak altijd witte chocolade crème met botercreme of Met enchanted cream. heerlijke combi!  laatst ook oreo creme gemaakt en dat smaakt ook super samen :).

4

Re: Red velvet cupcakes zonder cream cheese frosting

De cupcakes zijn gebakken ondertussen.
Ze zijn voor morgen, dus morgen de versiering.
We hebben er eentje opengebroken om te proeven en ik denk dat kers en witte chocolade er inderdaad wel bij gaat passen. :)
Leuk!

Ik ben A., 10 jaar, en ik hou van taarten en cupcakes maken.