1

Onderwerp: lijnen maken in fondant

hallo

wie kan mij vertellen hoe je lijnen maakt in fondant.
heb het nu een paar keer geprobeerd maar mij lukt het niet.
ben nog niet zo lang bezig met het decoreren van taarten dus weet niet welke tool ik nodig heb, dus probeer maar zo veel mogelijk.

2

Re: lijnen maken in fondant

Wat bedoel je precies?

3 Laatst bewerkt door Esther68 (26-03-2016 09:59)

Ben ook benieuwd wat je bedoelt  ;). Al denk ik dat je de ruiten bedoelt die je wel eens op de zijkant van een taart ziet.

4

lilli schreef:

Wat bedoel je precies?

ik wil graag een mega mindy master maken en ik heb hem uitgesneden en dan moet je een rand langs de punten maken maar het lukt me niet. ik krijg steeds hobbels in mijn lijnen omdat het fondant zich daar opstapelt. hopelijk is het nu wat duidelijker wat ik bedoel.
groetjes trisha

5

Misschien druk je te hard?

groetjes Wilma

6

Ik dacht ook aan te hard drukken  ;) . Fondant is redelijk zacht.
Maarre.....ik heb even gegoogeld op Mega Mindy masker maar kan geen lijnen vinden langs de punten  :O

7

Wat voor mesje gebruik je?

8

misschien eerst een heel klein beetje laten drogen zodat het fondant niet 'mee schuift' :think:

9

lilli schreef:

Wat voor mesje gebruik je?

ik heb zo een setje van de action en ik heb nu die tool gebruikt die een beetje op een boogje met aan het uiteinde een punt. het is gelukt alleen het is een dikke lijn geworden.

10

Esther68 schreef:

Ik dacht ook aan te hard drukken  ;) . Fondant is redelijk zacht.
Maarre.....ik heb even gegoogeld op Mega Mindy masker maar kan geen lijnen vinden langs de punten  :O

het ging mij om de bogen van het masker, het is nu gelukt alleen de lijnen zijn wat dik.

11

Baklataart schreef:

misschien eerst een heel klein beetje laten drogen zodat het fondant niet 'mee schuift' :think:

dank je heb ik gedaan en het werd een stuk beter dan eerst!