Onderwerp: Welke 'bloem'vormpjes' gebruiken?

Goedemorgen!!

Eind mei mag ik aan de slag met mijn 2e bruidstaart. Ik heb er zin in!!
Nu kom ik uit 1 dingetje echter nog niet. (oke eigenlijk 3...)
Het bruidspaar wil bloemetjes op de taart hebben. Ik heb de foto bijgevoegd die het bruidspaar mij als voorbeeld heeft gegeven.

Met welke vormpjes kan ik deze bloemetjes het beste maken? Ik heb thuis de Silikomart Sugarflex veiner - mini daisy. Naar mijn idee komt deze het beste in de buurt. Echter, hier heb ik maar 1 maat van. Uiteraard is het geen probleem nieuwe vormpjes aan te schaffen. Wel zou ik dan graag jullie advies willen hebben over welke vormen ik het beste kan kiezen. Ik heb al rondgekeken in de webshop, maar kwam er zelf niet helemaal uit.

Het binnenste van de bloemen is geel gemaakt. Ik was van plan dit te doen met droge edible silk. Normaliter vermeng in het met alcohol om ermee te kunnen verven, maar als je dit droog laat, lijkt het mij prima om zo mooi de bloemen een kleine gele gloed in het midden te kunnen geven. Ik hoor het graag als iemand hier betere ideeën over heeft!

En dan als laatste; De bloemetjes zitten ook aan de zijkant van de taart. Ze zijn enigszins bolvormig, waardoor er maar een klein deel van de bloem ook echt de taart raakt. Vastplakken gaat hem dus aan de zijkanten zeker niet worden. Waarmee kan ik ervoor zorgen dat deze bloemen goed blijven zitten?

Ik hoor heel graag jullie meningen en ideeën, zodat ik er voor het bruidspaar een onvergetelijke taart van kan maken!

Groetjes, Mandy

http://s7.postimg.org/68vfc6h47/taart_monique.jpg

2

Re: Welke 'bloem'vormpjes' gebruiken?

Met je vormpje kan ik je niet helpen, maar wel met je andere vragen:
- ook ik zou het hartje van het bloemetje met een droge kwast met gele dust doen,
- bloemen vastplakken kan met eetbare lijm (te koop in een taartenwinkel of zelf maken door het oplossen van tylose) of met royal icing (recept staat hier op de site, maar is er ook een mix van tegenwoordig, van Funcakes). Kleine bloemen kun je ook gewoon met water plakken. Maar ik kan mij voorstellen dat je voor safe wilt gaan.
Prachtige taart trouwens, veel succes met je project!
Tieneke

3

Ik kan de bloemetjes niet zien. Foto is te klein...
Ik zou voor alle bloem royal icing gebruiken. Dan weet je zeker dat het vast blijft zitten  :Y . Gewoon in een spuitzak met spuitmond nr 2 of zo. Dan heb je niet van die grote dotten achter je bloemen  ;)

4

Dit zijn fangipani bloemen, heel iets anders dan daisy's.
Volgens mij zijn hier uitstekers voor te koop.

5

Esther68 schreef:

Ik zou voor alle bloem royal icing gebruiken. Dan weet je zeker dat het vast blijft zitten  :Y . Gewoon in een spuitzak met spuitmond nr 2 of zo. Dan heb je niet van die grote dotten achter je bloemen  ;)

Esther, als je op de foto klikt krijg je een (stuk) groter exemplaar van de foto te zien.....

Mandy, veel succes en plezier met je project!

6

annick67 schreef:
Esther68 schreef:

Esther, als je op de foto klikt krijg je een (stuk) groter exemplaar van de foto te zien.....

Mandy, veel succes en plezier met je project!

Heb het op de laptop gedaan en kan het beter zien idd  :Y . Op de iPad lukte het net niet..