1

Onderwerp: Stapeltaart vervoeren en evt. bewaren in de koelkast, hoe?

Een vriendin gaat samen met mij de taart voor haar dochter helpen maken. Nu maken we die echter al de avond voor de verjaardag (bij mij thuis). Wat is de handigste (en verstandigste!?) manier om de taart naar haar huis te krijgen? En hoe te bewaren? In 2 dozen meegeven en zelf laten stapelen?
Hoe doen jullie dat met stapeltaarten?
Het is plm. een kwartiertje rijden met de auto.

2

Re: Stapeltaart vervoeren en evt. bewaren in de koelkast, hoe?

2 hoog geef ik altijd weg gestapeld mee. Zorg dan wel dat je hem goed gestut en verstevigd hebt met doelstellingen en boards of drums.

Re: Stapeltaart vervoeren en evt. bewaren in de koelkast, hoe?

2 lagen geef ik ook altijd zo mee. Ik adviseer wel om de taart op de bodem van de auto te zeggen en bied altijd een antislipmatje aan.
kHeb zelf een keer een 4 laags moeten vervoeren, die heb ik in 2x2 vervoerd en op locatie gestapeld. Dowels zaten er al in, dus het was puur een kwestie van erop zetten, klaar.

Succes!

4

Re: Stapeltaart vervoeren en evt. bewaren in de koelkast, hoe?

KimN schreef:

2 hoog geef ik altijd weg gestapeld mee. Zorg dan wel dat je hem goed gestut en verstevigd hebt met doelstellingen en boards of drums.

En hoe verpak je die dan? Met de doos bedoel ik, dat past toch niet zo? (Sorry als dit een domme vraag is :o )

5

Re: Stapeltaart vervoeren en evt. bewaren in de koelkast, hoe?

Tante Taartje schreef:

2 lagen geef ik ook altijd zo mee. Ik adviseer wel om de taart op de bodem van de auto te zeggen en bied altijd een antislipmatje aan.
kHeb zelf een keer een 4 laags moeten vervoeren, die heb ik in 2x2 vervoerd en op locatie gestapeld. Dowels zaten er al in, dus het was puur een kwestie van erop zetten, klaar.

Succes!

En hoe verpak je die dan? Met de doos bedoel ik, dat past toch niet zo? (Sorry als dit een domme vraag is :o )

6

Re: Stapeltaart vervoeren en evt. bewaren in de koelkast, hoe?

Wat ik doe met een 2laags taart, daar gebruik ik 2 taartdozen voor..
taart in de doos, 2 dozen aan de zijkant op de kant, en doos erop....(snap je het een beetje)
eventueel nog omwikkelen met wat huishoudfolie......

groetjes Sandy

7 Laatst bewerkt door Tante Taartje (24-02-2016 14:34)

Re: Stapeltaart vervoeren en evt. bewaren in de koelkast, hoe?

Ik heb zelf een keer een extra grote en vooral ook hoge doos in elkaar geknutseld. Link staat hier ergens op het forum.
Er bestaan tegenwoordig ook stapeldozen, kun je denk ik in de shop ook gewoon krijgen. Daar kunnen echt makkelijk 2 lagen in en dan heb je niet dat gedoe met dubbele dozen en op de zijkant enzo... ;)

Edit: dit is de link naar het topic dat ik bedoelde... : http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=242857