1

Onderwerp: Naamplaatjes

Lieve medebaksters,

Ik zie hier op het web altijd ontzettend mooie taarten en wat mij telkens opvalt zijn de leuke naamplaatjes die erin verwerkt zitten.

Ik heb een paar vormen maar vaak zijn deze te klein, een naam met weinig letters past nog maar als het een iets langer naam is dan lukt het gewoon niet.

Dus vandaar mijn nieuwsgierigheid!  Hoe doen jullie dit toch altijd zo mooi?  Ook met lange namen?  Welke plaatjes (uitstekers) gebruiken jullie en welke letter-mold of-uitsteker combineren jullie met het plaatje?

Groetjes
Tortje

2

Re: Naamplaatjes

Het ligt een beetje aan het ontwerp van de taart wanneer ik welke uitstekers gebruik. Voor meisjes gebruik ik vaak afgeronde letters en rond/ovaal naamplaatje en voor jongens vaak wat hoekiger. Ik heb veel verschillende lettertype uitstekers dus kan veel kanten op. Ronde en ovalen uitstekers heb ik dus die hoef ik niet zelf uit te snijden, maar de rechthoekige en afwijkende snij ik zelf. De afwijkende plaatjes print en knip ik uit. Dan dus uitsnijden uit de marsepein/fondant en letters erop  :y

3

Esther68 schreef:

De afwijkende plaatjes print en knip ik uit. Dan dus uitsnijden uit de marsepein/fondant en letters erop  :y

Zo doe ik het ook, maar dan lamineer ik het knipsel nog even zodat ik het vaker kan gebruiken en niet telkens op zoek hoef naar een nieuw plaatje. Ik smeer het dan met een beetje crisco in zodat het niet blijft plakken aan fondant/marsepein.

Christine.

4

keukentje schreef:
Esther68 schreef:

De afwijkende plaatjes print en knip ik uit. Dan dus uitsnijden uit de marsepein/fondant en letters erop  :y

Zo doe ik het ook, maar dan lamineer ik het knipsel nog even zodat ik het vaker kan gebruiken en niet telkens op zoek hoef naar een nieuw plaatje. Ik smeer het dan met een beetje crisco in zodat het niet blijft plakken aan fondant/marsepein.

Haha ja. In het begin zocht ik bij elke taart wel iets op. Nu heb ik verschillende groottes op 1 A4 staan dat ik de grootte kan pakken die ik nodig heb. Maar dat lamineren is wel een heel goed idee!  :thumb: