1 Laatst bewerkt door frummeltje (25-04-2008 14:18)

Onderwerp: vriesvraag

hallo ,
een kennisje van me wil graag haar moeder een taart kado doen voor haar verjaardag en dan mag ik hem maken , maar haar moeder is de 8e jarig en wij gaande 5e op vakantie (savonds)

kan ze hem evt zondags de 4e al ophalen en hem dan invriezen ?
hoe kan ze dat dan het beste aanpakken ?

wat zouden jullie doen ?

en kun je roosjes (die evt op die taart moeten ook wel invriezen ?

groetjes !

oja mocht het een diepvriestaart ;) worden welke vulling is dan niet geschikt en welke juist wel ??

2

Re: vriesvraag

Je kan de taart in zijn geheel invriezen in een kartonnen taartdoos,
ontdooien in de koelkast in die doos..
botercreme en jam is een vulling die daar tegen kan..er zijn er nog meer,
met de zoekfunctie even zoeken, en dan komen er genoeg vullingen naar boven!

Succes met de taart!

3 Laatst bewerkt door jiska (25-04-2008 21:54)

Als ik een taart invries, pak ik hem eerst altijd in met vershoudfolie o.i.d. Dan vervolgens in een doos en als je hem uit de diepvries haalt, rustig laten ontdooien in de koelkast (met folie erom heen en in de doos). Ik haal hem er dan meestal 24 uur van tevoren uit, zodat de taart goed kan ontdooien. Mocht de taart dan toch nog wat vochtig worden, dan trekt het vaak in die 24 uur wel weg.

Succes!!

4

Een kant en klare taart gaat bij mij eerst een kartonnen taartdoos, dan in een dubbele plastic zak en dan de vriezer in. Voor het ontdooien: de dag van te voren uit de zak halen, in de koelkast zetten en dan laten staan tot de dag erna. Ik heb nog geen problemen gehad zo.

5

Ik heb de laatste 4 taarten ook vroeger afgeleverd dan ze gegeten zouden worden. Alle taarten zijn in een groene plastic vuilniszak (van C1000) in de vriezer gegaan. Allen gevuld met aardbeienmousse en botercreme en fondant en marsepein. Van alle eters heb ik alleen maar lof gehad over de smaak.
De taarten werden dan in de zak 1 dag van te voren in de koelkast gelegd om te ontdooien. Vond de eerste ook eng, maar positieve reacties waren genoeg om er vertrouwen in te hebben.

Succes