1

Onderwerp: Fluoriserende food-safe kleurstof

Onlangs werd mij de vraag gesteld om voor een éénjarig bestaans feest een taart te bakken voor 150 mensen.

Daar het thema van het feest "blacklight en fluoriscerend" is en ik de taart wil bekleden met ganache ben ik op zoek naar fluoriscerende voedsel kleurstoffen.

Ondertussen heb ik het halve internet afgezocht maar kan ik niets vinden. Mijn opdracht gevers zitten ondertussen te brainstormen over hoe dit op te lossen maar we komen telkens uit op dingen die in mijn optiek ronduit smerig smaken in een taart... Kinine uit bijv. tonnic (Wit), gepureerde spinazie(Rood), Gemalen bananenschil (Blauw) en Kurkuma (Geel). Het is overigens ook überhaupt te vragen of deze stoffen oplossen in witte chocolade...

Sinds ik ondertussen een beetje ten einde raad begin te raken en de taart over 2 weken klaar moet zijn probeer ik dan ook maar om het hier te vragen.

Bij voorbaat alvast mijn oneindige dank voor eventuele tips.

En als niets anders werkt, glazuren we het met chocolade...

2

Re: Fluoriserende food-safe kleurstof

Geen idee voor kleurstoffen, maar ik weet wel dat The LIttle Cakeshop een nieuwe lijn dustjes heeft. Dat is van het merk Rolkem en die zijn eetbaar. Deze zijn er ook in neon kleuren en ze zijn glow in the dark met blacklight. Wellicht even Dominque een mailtje sturen of deze ook verwerkt kunnen worden op ganache (bv. door op de ganache bekleedde taart te verven met de dust) en anders de klant wellicht toch fondant voorstellen, zodat je wel deze neon kleuren kunt gebruiken.
Succes!!

3

Re: Fluoriserende food-safe kleurstof

Moet het ook glow in the dark zijn???
Bij Buddy Valestro, gebruikten ze daar eens eetbare glow in de dark body paint voor, misschien dat je daaraan kan komen en dat kan gebruiken??

4

Re: Fluoriserende food-safe kleurstof

Ik kan je niet helpen helaas, maar ben wel erg benieuwd naar dit bijzondere project. Dus ik hoop dat het je gaat lukken en dat we binnenkort een prachtige taart hier zien voorbijkomen.

...ik heb je hiermee wel een upje gegeven, misschien helpt dat.

Succes!!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Fluoriserende food-safe kleurstof

Als je googled naar cupcake glow in the dark blacklight krijg je allerlei recepten voor glow in the dark recepten. Dat is natuurlijk niet fluoriserend, maar wel zodra de blacklight aan gaat. Je maakt het met energiedrank. Ik heb het een keertje geprobeerd en het werkt. Maar de blacklight die wij thuis hebben is een bolletjes dus moeilijk op de foto te krijgen.  :)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl