1

Onderwerp: Cupcakes met botercreme toef en decoratie invriezen?

Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje gekregen van iemand die bij mij in de straat woont of ik ook cupcakes kan maken met een toef botercreme en een decoratie van fondant , en of ze ze dan kan invriezen.
Ik weet niet zeker hoe dit werkt, vandaar mijn vraag even hier.
Cupcakes los kunnen wel ingevroren worden, maar lijkt me met botercreme erop niet een heel goed idee, ivm als de cupckes uit de vriezer gehaald worden dan kan de botercreme gaan schiften met ontdooien.
Hoe doen jullie dit als ik vragen mag, want ze weet natuurlijk niet van tevoren wanneer ze daadwerkelijk gaat bevallen.

Ik hoor graag jullie tips.

groetjes Astrid.

2

Re: Cupcakes met botercreme toef en decoratie invriezen?

Ik heb het nog nooit gedaan, maar zou het ook niet aandurven. Wanneer ik bc invries mix ik deze ook eerst door.

3

nee, ik heb het ook nog nooit in zijn geheel ingevroren.

is het een idee om ze kaal in te vriezen , de fondant versiering vooruit te maken en op het moment van de bevalling de botercrème?  :think:

4

Bedankt dames,

ja Baklataart, daar dacht ik ook aan.
Ik heb haar een paar opties gegeven, lijkt me dat als ze met de bevalling bezig zijn, dat ze er dan niet aan denken om me te bellen voor de cupcakes :)
cupcakes met wat eetbare lijm en decoratie van fondant kan wel ingevroren worden neem ik aan..?
ze wilde ook een paar met gekleurde muisjes, maar die worden denk zacht als ze uit de vriezer komen.

Ik hoor wel wat ze wil.

5

ja die muisjes moet je echt pas op het laatst doen anders zijn ze niet meer lekker'.

met fondant erop kan je ze wel invriezen in een doos en je kan het fondant ook met een beetje pasta vast plakken choco pasta.

en als ze echt een toef wil is dat toch zo gemaakt zodra je weet dat ze bezig is of de baby er al is.
als ze dan de cupcakes in de vriezer heeft is het zo gepiept  =D

6

hier kan je het nog even nalezen vind je misschien wel leuk :think:

http://www.handigebaktips.nl/cupcakes-bewaren/

succes

Hoi Astrid,

De dames die bij mij voor een bevalling bestelden, hebben er allemaal aan gedacht om me even op de hoogte te stellen. Ze zijn toch een paar uur bezig.. ;)

Groetjes,
Ingrid

8

Ja hoor, kan prima! Dan wel gelijk op kamertemperatuur zonder deksel laten ontdooien, dus niet eerst in de koelkast, daar worden ze juist plakkerig en slap van.

9

hartstikke bedankt voor het reageren dames!
en bedankt voor de link Baklataart :)

ze wil er nu dus geen toef op, maar even afsmeren met botercreme en dan de fondant erop.
dit kan dus dacht ik wel gewoon in de vriezer en dan vanuit de vriezer laten ontdooien eerst in de koelkast,  dit is wat ik lees in die link.
behalve de muisjes is dan geen goed idee :)

10

komt zo zeker goed hoor!!! :D