1

Onderwerp: Vulling half/half

Een vraag; ik heb een opdracht voor een taart met twee vullingen en dan niet de ene laag dit en de andere dat maar ze wil beide smaken op een helft van de taart. Daarna bekleden. Ik dacht eerst dan zie je niet waar wat zit maar nu dacht ik ik snijd de biscuit in tweeën en vul elke helft gewoon in twee lagen met de zelfde vulling en dan weer tegen elkaar. Dan heb je dus eigenlijk gewoon twee taarten. Maar heeft er iemand nog een ander idee hoe het zou kunnen? Ik hoop dat de vraag duidelijk is......

2

Re: Vulling half/half

Lijkt me dat je taart instabiel wordt als je hem voor het bekleden door midden snijd. Ik zou denk ik een cocktailprikkertje laag op de taart op de grens steken en dan na/met bekleden een merktekentje maken afhankelijk van je ontwerp, een lijn over de taart of een figuurtje?

3

zelf zou ik hem niet doorsnijden maar inderdaad wat bakkerie zegt een merkje doen en aan de andere kant als ze hem aansnijden zien ze van zelf wel waar welke vulling zit toch? :think:

4

Waarom willen ze dit? Kan het niet een klein stapeltaartje worden? Of een doublebarrel? Lijkt mij mooier.

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

5

Ik heb dat vaak gedaan. Gewoon met bc/ganache (waarmee je ook je overige dijkjes maakt en afsmeert) een streep (dijkje) middenover je biscuit trekken en aan 1 kant de ene vulling en de andere kant de andere vulling. Soms vraagt het ontwerp nou eenmaal om een bepaalde vorm, maar wil je misschien toch meerdere smaken kunnen aanbieden aan de gasten.
En ik heb op het onderkartonnetje gewoon een streepje gezet waar de scheiding van de smaken was en pas na het bekleden knipte ik dat dan precies op maat, maar dan kon ik een klein streepje oid op de marsepein zetten. Dat werkte ik dan later wel weer weg.

Ik heb het ook een keer gewoon niet gemarkeerd en dan was het een verrassing welke smaken er in  het betreffende stukje zaten  =D  :D  :D  :D  =D

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

Omdat ik vul en bekleed op een ingepakt mdf plaatje, plak ik een Post-it met welke vulling waar zit. Ik heb het tot nu toe maar 2x gehad dat iemand een half/half vulling wilde. Zou de taart ook niet doormidden snijden.
Ik zie dat je uit Boxtel komt. Is niet zover van mij af. Ik kom uit Vught en ken eigenlijk niet veel (hobby)taartenbaksters uit de buurt  ;)

7

Dank voor de reacties! Ze willen half half in 1 taart ivm hun budget. Ik ga inderdaad naar gewoon n teken zetten op de onderplaat.
En inderdaad ik koning Boxtel. Als je t leuk vind mag je Pb sturen hoor!

8

Dat moest dus 'kom uit Boxtel' zijn!!!

9

Dat moest dus 'kom uit Boxtel' zijn!!!