1

Onderwerp: Witte chocolade frambozen mousse cake

Ik heb alvast het kerstdessert gemaakt 12 stuks en ze staan in de vriezer :)

http://myalbum.com/photo/nSRHpC9V70La/360.jpg

http://myalbum.com/photo/Hz7gcv7iRGCf/360.jpg

http://myalbum.com/photo/wZNXSbMfoQ89/360.jpg

2

Re: Witte chocolade frambozen mousse cake

Die zien er heerlijk uit!!!!!!!!!!!

3

Zoals altijd: Ziet er geweldig uit! :thumb:

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

4

Wat leuk!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

Hartelijk dank weer, het was een hele klus om 12 stuks te maken met 4 kookringen en de tussentijdse wachttijden gevarieerd van 2 tot 3 uur maar ze zijn eindelijk klaar :)

6

Nou die zouden niet misstaan in een chique restaurant.

Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

7

Wauw, wat ziet het er ontzettend mooi uit!!!  :thumb:

en wat een werk inderdaad, ik kocht die ringen van de week bij de lidl. er zaten er 4 in misschien iets voor jou?

is dat onderste randje met die hartjes chocolade? :think:

en wat een lekker idee dat je het af hebt voor de kerst :y  :y

Baklataart schreef:

Wauw, wat ziet het er ontzettend mooi uit!!!  :thumb:

en wat een werk inderdaad, ik kocht die ringen van de week bij de lidl. er zaten er 4 in misschien iets voor jou?

is dat onderste randje met die hartjes chocolade? :think:

en wat een lekker idee dat je het af hebt voor de kerst :y  :y

Ik had de ringen destijds ook bij de liddl gekocht en heb inderdaad van de week een tweede setje gekocht bij de liddl, heb ook de vierkante maar meteen meegenomen en de hartjes had ik ook al :)

Dat onderste randje dat zijn sheets waar je inderdaad met gesmolten chocolade overheen moet en daarna kan je ze dan plaatsen tegen je taartje of gebakje :)

9

Ziet er lekker uit! Wat voor recept heb je gebruikt voor de mousse?

Anna_4 schreef:

Ziet er lekker uit! Wat voor recept heb je gebruikt voor de mousse?

Witte chocolade - Raspberry Mousse Cakes - Maakt 2 ronde cakes (8 cm / 3-inch) - Almond Joconde: - Maakt genoeg voor een bakplaat (restjes kunnen ingevroren worden) - 75 g marsepein 25 g gemalen amandelen 100 g suiker 2 eierdooiers 1 ei 4 eiwitten 65 g bloem

Verwarm de oven voor op 200 ° C en lijn een bakplaat met bakpapier. Kneed de marsepein samen met de helft van de suiker en amandelen. Dit wordt het best met de hand gedaan. In een kleine kom meng de 2 eierdooiers en de hele eieren. Voeg langzaam het eimengsel naar de marsepein, terwijl kneden. Voeg de eieren niet te snel toe anders krijg je het niet goed gemengd. Nu gebruik maken van een handmixer en klop tot het mengsel romig. Klop de eiwitten tot zachte pieken vormen, voeg de rest van de suiker en blijf kloppen tot stijve pieken bereiken. Zorgvuldig vouwen in de eidooier mengsel. Zeef de bloem boven en vouw alles zorgvuldig samen, zonder over-mengen. Spreid het beslag op de bakplaat en de bovenkant glad met een spatel. Bak ongeveer 8 minuten
goudbruin. Laat afkoelen op een rooster. Wanneer gekoeld uitgesneden ronde vormen in de grootte van uw matrijzen. Zet twee kleine taart ringen (8 cm / 3-inch) op een kleine bakplaat en leg een joconde cirkel in elke taart ring. U kunt de resterende joconde schijven individueel te bevriezen, zodat je altijd een basis voor uw volgende gebak.

Witte chocolademousse: half blad gelatine 50 g witte chocolade, gehakte 18 g melk snuifje suiker 60 g slagroom Week de gelatine in koud water.

Verwarm de melk met de suiker totdat het aan de kook. Neem van het vuur en voeg de gelatine. Roer tot opgelost. Giet over de gehakte chocolade. Laat zitten kort en roer om te zorgen dat de chocolade is al gesmolten. Klop de slagroom tot zachte pieken vormen en vouwen in het chocolademengsel. Verdeel het chocolademousse gelijkelijk over de beide ringen cake, vullen bovenop de sponslaag. Zet in de koelkast minstens 2 uur.

Frambozen Mousse: 1 vel gelatine 70 g frambozenpuree (zaadloze) 20 g eiwit 20 g suiker 50 g slagroom

Week de gelatine in koud water. Warmen ongeveer de helft van de framboos puree, voeg de gelatine toe en roer totdat het is opgelost. Neem van het vuur en roer de resterende frambozenpuree. Klop het eiwit tot zachte pieken vormen, voeg de suiker toe en blijf kloppen stijf. Vouwen in de frambozenpuree. Klop de slagroom tot zachte pieken vormen en vouw in de framboos mengsel. Giet de frambozenmousse op de top van de witte chocolade mousse in de taart ringen. In de koelkast gedurende minimaal 3 uur.

Framboos Glaze: ¼ blad gelatine 5 g suiker 5 ml water 10 g frambozenpuree (zaadloze) Voor de spiegel glazuur week de gelatine blad in koud water. Verwarm het water en de suiker in een kleine pot aan de kook met de suiker is opgelost. Voeg de frambozenpuree en neem de pan van het vuur. Voeg nu de geweekte gelatine vel en roer tot het is opgelost. Laat afkoelen tot lauw. Giet voorzichtig op de top van de taarten en laat set in de koelkast.

Chocolate Band: 35 g witte chocolade chocolade transfervel Haal de cake ringen van de cakes. Smelten en temperen de chocolade over een waterbad. Knip 2 stroken van de chocolade transfervel te passen rond de taarten. Leg de stroken op een bakplaat of een aluminiumfolie. Met een offset spatel verspreid de chocolade op de strips. Laten we stellen voor een paar minuten dan leg de strips rond de taarten. Zet de taart terug in de koelkast te laten de chocolade set. Zodra de chocolade is uitgehard kunt u de plastic strip te verwijderen en serveer de taarten.

11

dank je wel weer voor het delen hoor :thumb: