1

Onderwerp: vraagje over wilton kleurpasta

Hallo allemaal,

Ik wil graag een mooie hardroze taart maken voor mijn eigen verjaardag. Ik gebruik marsepein, welke kleurpasta van Wilton zou ik dan moeten bestellen voor een goede hardroze kleur? En voor oranje? Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

2

Re: vraagje over wilton kleurpasta

Ik weet niet of het fel moet zijn, maar als je Pink van Wilton gebruikt, wordt het redelijk felroze.
Met marsepein wordt het mooier dan met fondant. (Dieper van kleur)

3

De pink van Wilton blijft voor mij persoonlijk te fluoriscerend lichtroze. Ik lees aandachtig mee.

4

Misschien een tipje rood er aan toevoegen?

Groetjes, Marielle

5

Ik heb eens bij toeval felroze gekregen ... wel met behulp van andere materialen.. had voorgekleurde rode fondant, daarin burgondy red gedaan zodat het donkerrood werd. Dat had ik gebruikt voor op een taart, en wat ik over had gemengd met wit fondant... werd felroze! Het zal met marsepein vast ook wel werken. Er moet vast nog wel een (snellere) manier zijn. Ik denk wel dat als je rood fondant/marsepein (echt dieprood) met wit mengt dat het dan sowieso felroze wordt.

En om een fel oranje kleur te krijgen, kun je denk ik het beste oranje en geel mengen.

6

Met 'Soft Gel Electric Pink' krijg je echt felroze. Dit is niet in deze hebshop te krijgen, maar wel elders. Een handig knijpflesje en je hebt maar heel weinig nodig om een mooie felle kleur te krijgen. Ze hebben hier ook andere felle kleuren van: lime, blauw, paars etc.

Met Wilton zou ik gewoon eerst felrood maken en vervolgens met naturel marsepein het iets lichter maken, dan kun je best heel felroze krijgen.

Mijn taartcreaties zijn te vinden op:
http://taartmode.blogspot.com

7

Als je hardroze wilt, kun je beter de Rose nemen van Wilton. Als je daar weinig van in doet wordt het mooi zachtroze, maar doe je er veel in krijg je echt een knalroze tot zelfs donker roze kleur.
Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

8

Ik heb het net gemaakt met pink van Wilton..prima kleurtje geworden, een beetje hardroze. Is naar mijn zin. Ik ben nu bezig de strik te maken. Mijn eerste, maar de lussen worden niet hard. Ik heb toch genoeg tylose bij de marsepein gedaan dacht ik zo...o help wat nu?

9

even laten drogen, hier kan wel een uurtje of twee overheen gaan... zeker met deze temperaturen.

Niet met de fohn gaan werken, want de kleur kan dan verschieten (lichter worden) en niet echt gelijkmatig.

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

10

Ik heb ze nu de hele nacht laten liggen en nog steeds niet hard. Heeft iemand nog een tip?

Je mag ze best wel wat langer laten drogen,een dag of 2-3.