1

Onderwerp: [FEEDBACK]: Een poging tot een koekiemonster

Zoals de titel al doet vermoeden, is het niet helemaal geworden wat ik in gedachten had  :+
Ik had sliertjes willen spuiten, maar wilde geen (Amerikaanse) botercreme gebruiken. Lijkt mij gewoon helemaal niets, zo'n 'hap boter'. Dus wilde ik het met Royal Icing proberen.
Nou, ik weet niet of dat gewoon niet mogelijk is qua consistentie, of dat mijn recept dat niet toelaat (ik wilde de 'niet keihard wordende royal icing'), of dat ik het gewoon niet goed heb gedaan.
In ieder geval werden het geen sliertjes :grr:

Dus wilde eigenlijk helemaal die taart voor mijn zoon niet meer maken. Maar ja, ik had ook geen tijd meer om helemaal een nieuwe taart te maken. Dus in het kader van "beter iets dan niets" en "als het maar op Koekiemonster lijkt", dan is het goed genoeg (voor deze ene keer  O-)  ). Het afwerken van de taartdrum heb ik toen wel achterwege gelaten, want om de puntjes op de i te zetten bij deze taart...tja, dat voelde lichtelijk overbodig :shh:

Het was toch als hilarische taart bedoeld door mijn zoon, want hij werd 13 en vond zo'n koekiemonster wel een lollige taart als grap.

Dit is 'm geworden:
Niet zozeer om te showen, maar om te horen wat ik anders had kunnen/moeten doen met die royal icing  :y  Graag feedback/tips. Dank jullie wel!!

https://lh3.googleusercontent.com/-LKRolj68Ib4/VjfXPmucNrI/AAAAAAAAWsg/KJ4lUJznfJU/s400-Ic42/2015_10_30_9999_10.JPG

2

Re: [FEEDBACK]: Een poging tot een koekiemonster

Als je echt(e) royal icing hebt gebruikt...... deze wordt per definitie keihard, aan de binnen- én buitenkant.

Ik denk overigens dat je met buttercream icing (die alleen een hard(er) 'korstje' krijgt dus zacht blijft binnenin) niet de botersmaak krijgt/proeft. Ik laat de boter altijd zo lang kloppen tot hij superluchtig en wit is, dan is de botersmaak er (vrijwel) vanaf, en lijkt het eerder een mousse-achtige substantie.

Maar als ik mij niet vergis wordt (de meeste?) buttercream icing ook gemaakt met Crisco (vegetable shortening), dan heb je sowieso al veel minder botersmaak......?
http://www.wilton.com/recipe/Buttercream-Icing

Je taart vind ik leuk, maar ik snap wel wat je bedoelt (sorry!)...... Koekiemonster kwam wat 'depri' over door zijn naar beneden hangende 'vacht'.....  :O  :O . Uiteindelijk: als hij maar lekker was en dat was hij vast wél! Succes! :thumb:

3

Ik kan geen feedback geven, maar had na je verhaal wel wat ergers verwacht, dus ik vind het nog een aardige koekiemonster hoor! Maar ik snap ook dat het frustreert wanneer iets niet wordt zoals je in je hoofd hebt.

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

4

Ik had (ook) een erge cookiemonste verwacht, maar vind 'm leuk geworden  :Y . Mijn enige feedback die ik wil geven is dat ik ipv lange slierten korte sliertjes had gespoten (of met de sugarcraftgun en dan met marsepein). Dan krijg je meer het harige effect, zeg maar  ;)

5

:lol:  :lol:  :lol: hahahah het is gewoon een puber koekie monster een sliert :y  :y

vind hem echt nog leuk hoor maar begrijp wat je bedoeld en denk ook dat de ri gewoon te dun is voor dit. misschien toch met een andere crème de volgende keer
maar je idee is erg leuk :D

ben wel benieuwd wat de reactie van je zoon was :y  :y

en natuurlijk van harte gefeliciteerd met je zoon :)

6

annick67 schreef:

Als je echt(e) royal icing hebt gebruikt...... deze wordt per definitie keihard, aan de binnen- én buitenkant.

Ik denk overigens dat je met buttercream icing (die alleen een hard(er) 'korstje' krijgt dus zacht blijft binnenin) niet de botersmaak krijgt/proeft. Ik laat de boter altijd zo lang kloppen tot hij superluchtig en wit is, dan is de botersmaak er (vrijwel) vanaf, en lijkt het eerder een mousse-achtige substantie.

Maar als ik mij niet vergis wordt (de meeste?) buttercream icing ook gemaakt met Crisco (vegetable shortening), dan heb je sowieso al veel minder botersmaak......?
http://www.wilton.com/recipe/Buttercream-Icing

Je taart vind ik leuk, maar ik snap wel wat je bedoelt (sorry!)...... Koekiemonster kwam wat 'depri' over door zijn naar beneden hangende 'vacht'.....  :O  :O . Uiteindelijk: als hij maar lekker was en dat was hij vast wél! Succes! :thumb:

Haha, een depri koekiemonster! Zo had ik hem nog niet bekeken  :lol: Ikzelf was meer depri dan koekiemonster  :shh: ;) . Maar mijn zoon, zijn vrienden en de rest vd vrienden&familie vonden hem helemaal geweldig, dus ach...deukje in mijn ego, en volgende taart weer een mooie maken ;)

Vwb royal icing die per definitie hard wordt: ik heb een recept gevonden die dus NIET keihard wordt, zit glycerine bij in.  https://www.facebook.com/photo.php?fbid … b93792d9d5 van sugarkissed.net Op zich een heel goed recept. Maar je krijgt dus geen sliertjes.
Tenminste...ik niet  =D

Dus ik vroeg me af (ook met de gewone royal icing die hard wordt) kun je daar uberhaupt sliertjes mee spuiten, of moet je dan toch echt naar (een variant van) botercreme toe?

Denk dat ik de volgende keer toch maar richting een botercreme-achtige ga. Het oog wil toch ook wat  :+  Dan gooien ze het er maar af met het opeten.