1 Laatst bewerkt door astap79 (29-10-2015 15:48)

Onderwerp: boetseren met Rice krispies..

Hallo allemaal,

Ik heb net voor het eerst rice krispies gemaakt, het mengsel en daarna de onderdelen grof geboetseerd.
Als ik het goed begrijp kan ik later als het harder is geworden het nog wat in model snijden?
Ik vroeg me nu inééns af hoe lang dit nu eigenlijk goed blijft..?
Ik heb het net gemaakt , maar de taart moet pas woensdag af zijn, is dit dan nog goed? of moet ik dit invriezen?
Als ik dan de onderdelen wil bekleden met fondant, kan ik deze onderdelen dan eerst op mekaar plakken met eetbare lijm? en moet ik het dan afsmeren met botercreme om te bekleden of met wat eetbare lijm?
Ik hoor graag jullie tips, want ik heb hier nog nooit mee gewerkt :)

Ik hoop dat ik het nog kan gebruiken en anders moet ik maar nieuwe maken en was dit een proef :)

Groetjes Astrid.

2

Re: boetseren met Rice krispies..

Je kunt het heel lang bewaren hoor, gewoon goed luchtdicht verpakken. Tot woensdag kan echt prima. En je kunt er ook nog in snijden als je wilt.
Afsmeren en plakken gaat het best met royal icing en dat laten uitharden. Vlak voor bekleden een beetje vochtig maken om het te laten plakken. Ik zou het afsmeren ook nu vast doen, dan zit het nog beter luchtdicht. En wellicht volgende keer de losse onderdelen meteen aan elkaar plakken voordat de krispies uitgehard zijn. Dan zit het muurvast.

Succes weer,
Tieneke

3

Bedankt Tante Tien voor je tips!
Ik kijk even hoe dit werkt.. en hoop dat het gaat lukken :)
Ik maak er een Tractor van en weet niet goed hoe ik het allemaal aan moet pakken, dus ben wel beetje zenuwachtig :)
Vandaag proberen om het in vorm te snijden en vast plakken.

Groetjes Astrid.

4

succes hoor astap gaat je zeker lukken :thumb:

5

Bedankt Baklataart :D
Ik heb er nog nooit mee gewerkt en nog nooit een tractor gemaakt dus geen idee waar ik mee bezig ben hahaha,

6

En Astrid???

7

Ik heb uiteindelijk de rice krispies zo goed als in model gevormd, wat groter gemaakt zodat ik het netjes kon bijsnijden.
Ik heb het de volgende dag in vorm gesneden en met wat eetbare lijm op elkaar geplakt, toen heb ik de open ruimtes wat gevuld met fondant en daarna de rice krispie lichtjes ingesmeerd met eetbare lijm ( ik had niks in huis voor de royal icing en dacht ik probeer het zo ) daarna heb ik er een lap fondant omheen gedaan en goed aangedrukt en daarna nog een wat dikker laag fondant zodat hij glad werd.
Ik heb hem kant en klaar gewoon zo bewaard, ik neem aan dat deze toch niet gegeten word.
Gisteravond op de taart geplakt, wel met dowels eronder want hij was aardig zwaar haha.
Vanochtend durfde ik de koelkast niet te openen maar hij stond er nog mooi op  :y
de wielen heb ik wel gemaakt van fondant, want die van rice krispie waren te dik geworden.

Dit is het geworden, de foto van de taart zal ik nog plaatsen in de juiste rubriek :)

http://s24.postimg.org/ssxmd9eld/DSC_3696.jpg

Groetjes Astrid.

8

Dat ziet er echt super leuk uit!

9

Dat is wel slim 2 laagjes fondant want hij is echt zó mooi glad bij jou geworden :thumb:

10

Knap!!!!!!!!