1

Onderwerp: Kun je marsepein wat opmaat is uitgerold) tussen huishoudfolie bewaren

De titel zegt het al. Ik heb vandaag marsepein gekleurd en op maat van de taart uitgerold om te kijken of het genoeg was. Nu dacht ik als ik het weer in elkaar kneed moet ik het volgende week weer uitrollen. Dus heb ik er folie overheen gedaan en het opgerold met de siliconenbakmat en vervolgens in ze geheel in huishoudfolie verpakt. Wat denken jullie blijft dit 8dagen goed of is het een stom idee?

2

Re: Kun je marsepein wat opmaat is uitgerold) tussen huishoudfolie bewaren

geen idee!! maar vind het wel een slim idee van je :)

heb je aluminium folie erover gedaan? gaat dat niet erg aan de marsepein plakken?

denk dat het wel goed komt hoor =D

3

Re: Kun je marsepein wat opmaat is uitgerold) tussen huishoudfolie bewaren

Ik denk, eerlijk gezegd, dat ik het weer in elkaar zou kneden. Volgens mij droogt het alleen maar uit (oppervlakte is groter) en dan wordt het bekleden er niet makkelijker op (scheurtjes) en het uiteindelijke resultaat niet mooier op. Ook denk ik dat, hoe strak je de folie er ook op legt, je altijd een afdruk ziet  ;)

4

Re: Kun je marsepein wat opmaat is uitgerold) tussen huishoudfolie bewaren

Ik weet het ook niet.... ik denk ook dat je lap te stug zal worden? Maar het kan natuurijk geen kwaad om het te proberen! Als het te stug is kun je toch alsnog de boel doorkneden?
Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Re: Kun je marsepein wat opmaat is uitgerold) tussen huishoudfolie bewaren

Ja ik kan het idd wel kneden als dat nodig is. De kant op de silicone mat blijft glad. Heb de huishoudfolie er glad overheen gestreken dus is redelijk luchtdicht. Ik laat het wel weten of het gelukt is volgende week ;)

6

Re: Kun je marsepein wat opmaat is uitgerold) tussen huishoudfolie bewaren

Ja ik kan het idd wel kneden als dat nodig is. De kant op de silicone mat blijft glad. Heb de huishoudfolie er glad overheen gestreken dus is redelijk luchtdicht. Ik laat het wel weten of het gelukt is volgende week ;)