1 Laatst bewerkt door LaLuub (14-10-2015 12:10)

Onderwerp: Speelgoedkist taart voor 1e verjaardag

Als kraamkadootje zouden we namens de afdeling een babytaart cadeau doen aan mijn collega. Het kraambezoek liet nogal lang op zich wachten, en toen had ik geen tijd om een taart te maken. Daarmee werd het inmiddels zolang na de geboorte dat ik het bijna 'onzin' vond om nu nog met een geboortetaart aan te komen, zomaar op een willekeurige dag. (Voor zover ooit 'onzin' om een taart te geven  ;-) )
Dus had ik mijn collega voorgesteld om dat verlate kraamcadeau dan te geven met de 1e verjaardag van zijn dochter. En vandaag is ze 1 jaar!

Geinspireerd op het ontwerp van Debbie Brown, heb ik de speelgoedkist gemaakt. Hierin het geboortekaartje verwerkt, en ook de dierenkoppen aan de stijl vh geboortekaartje aangepast. Eigen invulling aan het speelgoed gegeven, en tada: dit is het uiteindelijk geworden.

Taart is getrempeerd met bosvruchtensiroop, gevuld met 3 lagen aardbeienmousse, en afgesmeerd met aardbeienbotercreme.

Benieuwd wat jullie ervan vinden.

https://lh3.googleusercontent.com/-id7JbMgqor8/Vh4H1pYGn_I/AAAAAAAAWsM/NAfAms0_taU/s640-Ic42/collage%252520speelgoedkist%252520taart%252520-%252520Gerlof.jpg

2

Re: Speelgoedkist taart voor 1e verjaardag

wat een SCHITTERENDE en aparte taart, ik blijf kijken en er staan nu 4 collega's om me heen en ik hoor alleen maar oehhh en ahhhhh, ze geloven bijna niet dat dit een taart is :D

groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Wauw, een prachtige taart!!!!!!!!!!!!!!

4 Laatst bewerkt door Esther68 (14-10-2015 09:43)

Mooie en leuke taart!  :thumb:
Leuk gedaan, het speelgoed!  :Y .
Welke maat bakblik heb je hiervoor gebruik? En hoe hoog is je biscuit eigenlijk? (Sorry voor de vele vragen  :O  ;) ). De kist is vierkant, maar omdat er allemaal speelgoed op ligt kan ik het niet goed zien  ;)

5

Esther68 schreef:

Ik neem aan dat alles van fondant is? Dus ook het speelgoed?  ;) Wel maat bakblik heb je hiervoor gebruik? En hoe hoog is je biscuit eigenlijk? (Sorry voor de vele vragen  :O  ;) ). De kist is vierkant, maar omdat er allemaal speelgoed op ligt kan ik het niet goed zien  ;)

Haha, vragen geen probleem toch? Is alleen maar leuk!
Alles is van fondant. Geen niet-eetbare onderdelen gebruikt, zelfs het stokje vd stapelblokjes is van fondant.
Formaat vd speelgoedkist is ca 15x13 (bxh). Heb 1 1/2 taart van 15x15 gemaakt, waarmee ik zo'n 1,5 - 2 cm onder de rand van de kist bleef, zodat het speelgoed ook echt nog op/over de rand ging en de indruk wekt van een overvolle speelgoedkist.

6

vonn schreef:

wat een SCHITTERENDE en aparte taart, ik blijf kijken en er staan nu 4 collega's om me heen en ik hoor alleen maar oehhh en ahhhhh, ze geloven bijna niet dat dit een taart is :D

groetjes Vonn

Wat leuk! Dank je wel!!!! Ik glim ervan  *D  *D

7

Wauw heel leuk gedaan!

8

Wauwwwww, echt geweldig en zo ontzettend mooi en ook nog schattig, inderdaad bijna niet te geloven dat het taart is!!! :thumb:  :thumb:

zo mooi hoe je alles geboetseerd hebt en wat leuk hoe je het opgebouwd hebt, echt ik blijf er maar naar kijken =D

hoe reageerde je collega? die was toch wel heel stil denk ik zo =D

9

Wat een ontzettend leuk idee, en mooi uitgewerkt. Top!!

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

10

Wauw sprakeloos wat een leuk idee maar ook zoooo goed uitgevoerd, vind hem heeel knap gemaakt!!!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

11

Baklataart schreef:

Wauwwwww, echt geweldig en zo ontzettend mooi en ook nog schattig, inderdaad bijna
niet te geloven dat het taart is!!! :thumb:  :thumb:

zo mooi hoe je alles geboetseerd hebt en wat leuk hoe je het opgebouwd hebt, echt ik blijf er maar naar kijken =D

hoe reageerde je collega? die was toch wel heel stil denk ik zo =D

Dank je wel Baklataart. Mijn collega was inderdaad wel even onder de indruk, ik kreeg spontaan 3 zoenen  :lol: . En ook de andere collega's waren vol bewondering. Zo leuk om zo een taart cadeau te geven  :Y

12

LaLuub schreef:
Esther68 schreef:

Ik neem aan dat alles van fondant is? Dus ook het speelgoed?  ;) Wel maat bakblik heb je hiervoor gebruik? En hoe hoog is je biscuit eigenlijk? (Sorry voor de vele vragen  :O  ;) ). De kist is vierkant, maar omdat er allemaal speelgoed op ligt kan ik het niet goed zien  ;)

Alles is van fondant. Geen niet-eetbare onderdelen gebruikt, zelfs het stokje vd stapelblokjes is van fondant.
Formaat vd speelgoedkist is ca 15x13 (bxh). Heb 1 1/2 taart van 15x15 gemaakt, waarmee ik zo'n 1,5 - 2 cm onder de rand van de kist bleef, zodat het speelgoed ook echt nog op/over de rand ging en de indruk wekt van een overvolle speelgoedkist.

:thumb:  (Had mijn reactie aangepast omdat je in je startbericht eigenlijk al aangaf dat het speelgoed van fondant was, maar jij was sneller  ;) )

13

Oooo echt SUPERleuk!!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

14

Esther68 schreef:
LaLuub schreef:
Esther68 schreef:

:thumb:  (Had mijn reactie aangepast omdat je in je startbericht eigenlijk al aangaf dat het speelgoed van fondant was, maar jij was sneller  ;) )

haha, snelle jelle :-) . Maar dan nog - ook al heb ik het speelgoed idd geboetseerd, had ik nog steeds niet-eetbare ondersteuningen kunnen gebruiken. Ik had dus ook in eerste instantie een houten stokje gebruikt voor dat stapeltorentje, en dat stokje uiteindelijk dus ook vervangen door een fondanten stokje.  ;)

15

GE-WEL-DIG zeg!!!

groetjes Wilma

16

Oh wauw!! Wat een prachtige taart. Je blijft er naar kijken...

17

Tja wat zal ik zeggen... Übervet natuurlijk! Echt te wow

18

Prachtig!

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

19

Dank jullie wel voor de leuke reacties. Op Facebook ook overweldigend. Had ik echt niet verwacht, superleuk!!  :thumb:

20

Wat een beauty, echt super mooi!

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

21

Idd een beauty.......... en wat mij betreft voor de 3D-parade!

[move] -> die kant op dus :)

22

super mooi gedaan

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

23

Karin09 schreef:

Idd een beauty.......... en wat mij betreft voor de 3D-parade!

[move] -> die kant op dus :)

Echt waar? Het is gewoon een 1,5 x 15 cm taart hoor, niets aan gesneden ofzo. Maar hij oogt misschien wel als 3D?
Heb ik tóch weer eens een 3D gemaakt   O-)  :lol: