1

Onderwerp: Taartje overgieten met ganache, eerst nog afsmeren?

Hallo ,

Ik mag binnenkort een chocolade taartje maken en deze mevrouw wilde de hele taart in chocolade.
Ik dacht dus om een chocolade biscuit te maken en vullen met chocolade mousse en dan overgieten met ganache, dit klonk haar lekker ( lijkt me beetje veel van het goede :) )

Nu vroeg ik me af of ik de taart eerst nog moet afsmeren voordat ik de ganache er overheen giet?
Ik heb helaas een klein stukje uit het biscuit (dit bleeft in de pan vastzitten)
of kan ik de ganache rechtstreeks overheen gieten, wordt dit dan wel mooi glad?
Misschien een beetje chocolade botercreme eroverheen voordat ik de ganache eroverheen giet? ik zal waarschijnlijk ook een dijkje moeten spuiten ivm de mousse.

het lijkt mij allemaal een beetje veel chocolade, of zal dit wel meevallen? ze is er waarschijnlijk dol op.

Groetjes Astrid.

2

Re: Taartje overgieten met ganache, eerst nog afsmeren?

Ik zelf zou een fruitlaag toevoegen kersen is bijv erg lekker. ( vlaai fruit lersen vond ik nog steeds hel lekkerst bij choco). In overleg uiteraard.

Ik zou denk ik wel een genache laag doen maar ik heb nog nooit overgoten met genache bij een taart eie strak moest

Re: Taartje overgieten met ganache, eerst nog afsmeren?

Voor het mooiste gladste resultaat eerst afsmeren en daarna overgieten met ganache. Voorbeeldje: Ook eerst afgesmeerd. Letters en puzzelplaatje heb ik zo op nog natte ganache geplakt.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/11828710_824557847651263_781470795124009561_n.jpg?oh=5a219707455cf3237c1a3985b5c9870d&oe=568D8DD1

Groetjes Kirsten

4 Laatst bewerkt door astap79 (11-10-2015 21:25)

Re: Taartje overgieten met ganache, eerst nog afsmeren?

bedankt dames,
deze mevrouw wilde geen jam of zoiets in de taart, alléén chocolade :)

Ik heb pas wel een taartje gemaakt en afgesmeerd met botercreme en daarna ganach erover, maar niet helemaal overgoten.
Ik denk dat de onderlaag idd toch wel glad moet zijn, dan maar een beetje chocolade creme eroverheen smeren en daarna de ganache.
Ik dacht misschien is het ook mogelijk zonder eerst af te smeren, maar dan zal deze er waarschijnlijk niet zo glad uitzien :)

http://s16.postimg.org/ul0sja6dt/DSC_3383.jpg