1

Onderwerp: Eetbare print

Misschien een domme vraag   :o , maar hoe breng ik zo'n eetbare print het best aan op een biscuittaart? Voorraf afsmeren met botercrème of ga ik het papier daardoor om zeep helpen en leg ik de print beter droog op de taart?
Wat werkt beter: suiker of hostiepapier?
Alvast bedankt voor de hulp  :)

Re: Eetbare print

Hoi,

Een vraag is nooit dom. Het beste kun je de print aanbrengen met wat eetbare lijm, dat is tylose met water vermengd. Als je dat niet hebt kun je het ook met een klein beetje water aanbrengen. Het gaat er om dat je het licht vochtig maakt. Liever niet met botercrème want het vet hiervan kan je kleuren doen doorlopen.
Ik heb nog nooit hostiepapier gebruikt, ik weet niet of je daar op kunt printen. Ik gebruik altijd fondant sheets. Maar icing sheets of ouwel sheets kunnen ook heel goed.

Piping gel gebruiken.

Er staat in deze rubriek een bericht http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … 2127645201 van iemand die de print met eetbare lijm heeft geplakt en die kreeg dus allemaal hobbels en bobbels. Dit komt door het water van de eetbare lijm.

Groetjes Kirsten

4

Dat was ik hahaha. ik heb altijd eetbare kant en klare lijm gebruikt en dat is altijd goed gegaan tot gisteren. komt misschien ook omdat de sheet behoorlijk groot was. omdat ik gisteren zo in de knoei ben gekomen heb ik veel info gezocht en lees eigenlijk dat je het beste piping gel kan gebruiken. Maar wel alles met mate.

sheets van suiker zijn scherper en feller van kleur. Ikzelf zou ze nooit zo op botercreme leggen. ik bekleed taarten altijd met fondant/marsepein, als je toch liever alleen botercreme gebruikt zou ik voor suiker gaan ipv hostie. sheets van suiker zijn wat dikker en 'smelten' dus minder snel.

5 Laatst bewerkt door saskiahuisman (12-10-2015 18:39)

bakmijntaart schreef:

Piping gel gebruiken.

Er staat in deze rubriek een bericht http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … 2127645201 van iemand die de print met eetbare lijm heeft geplakt en die kreeg dus allemaal hobbels en bobbels. Dit komt door het water van de eetbare lijm.

Hoi,

Ik gebruik het altijd en heb er nog nooit problemen mee gehad. Natuurlijk gebruik ik wel een heel klein beetje zodat het net vochtig is. En ik leg de sheets altijd er als allerlaatste op, dus op de dag zelf en dan goed vastmaken door er heel zachtjes met een smoother over heen te gaan.