1

Onderwerp: Bruidstaart met licht groene rozen

Hallo iedereen,

Hier een aantal fototjes van mijn eerste grote opdracht, een bruidstaart voor 70 personen.
Een ontzettend 'bakbeest' waar ik veel van geleerd heb, maar ondanks kleine foutjes toch wel erg trots op ben! De bovenste laag was een dummy zodat zij deze konden bewaren, de twee lagen daaronder bestonden uit vanille biscuit met vanille meringue boter creme gevuld met zelfgemaakte frambozen jam en verse aardbeien, de onderste laag was een chocolade biscuit met chocolade ganache
Ik moest hem met een hijgende cateraar in mijn nek midden in een woonkamer met gasten opbouwen, dus sommige rozen hadden er mooier op gekund.. Maar dat is de eeuwige perfectionist in mij haha!
Op naar de volgende! 

http://oi60.tinypic.com/eve26c.jpg

Een kleine shot van de dummy bovenkant
http://oi60.tinypic.com/qnqz3n.jpg

2

Re: Bruidstaart met licht groene rozen

Mooi hoor, en spannend zo'n eerste grote opdracht :)

3

Spannend is zo'n grote taart he?! Geheel ziet er mooi uit. Bewuste keuze om de dummy hoger te maken dan je andere lagen?

4

Mooi gedaan!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

5

Vind hem echt heel erg mooi en je roosjes zijn echt zo mooi, super mooie taart :thumb:

knap hoor zo'n enorme opdracht :)

6

Ik vind hem heel mooi en "clean".
Misschien een tip: de dummie 1 maat lager te nemen, dan past hij meer bij de lagen echte taart, hij oogt nu wat te hoog de verhouding is raar op deze manier (maar dat is mijn mening natuurlijk ;))

Willeke87 schreef:

Ik vind hem heel mooi en "clean".
Misschien een tip: de dummie 1 maat lager te nemen, dan past hij meer bij de lagen echte taart, hij oogt nu wat te hoog de verhouding is raar op deze manier (maar dat is mijn mening natuurlijk ;))

Jaa dat zou ik de volgende keer ook anders doen! Maar gelukkig leer je door iedere cake haha!

Baklataart schreef:

Vind hem echt heel erg mooi en je roosjes zijn echt zo mooi, super mooie taart :thumb:

Dankjewel! Die roosjes zijn een combinatie tussen een techniek die ik van mijn baas heb geleerd, bij patisserie De Rouw en die easiest rose steker die ik eigenlijk helemaal niet zo easy en praktisch vind.. Dus toch maar grotendeels gebleven bij m'n oude techniek!

9

prachtig

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !

10

Heel mooi!!!!

11

michelleclaire schreef:
Baklataart schreef:

Dankjewel! Die roosjes zijn een combinatie tussen een techniek die ik van mijn baas heb geleerd, bij patisserie De Rouw en die easiest rose steker die ik eigenlijk helemaal niet zo easy en praktisch vind.. Dus toch maar grotendeels gebleven bij m'n oude techniek!

hahah die heb ik pas besteld en ik kan er echt niet mee overweg terwijl het filmpje zo duidelijk is en het zo makkelijk lijkt :lol:

Hoi,

Mooie taarten heb je gemaakt, ook je rozen vind ik erg mooi.