1

Onderwerp: Taart zonder doos?

Ik maak altijd taarten die qua afmetingen gewoon in een kartonnen doos kunnen. 

Binnenkort moet ik een taart maken die te groot is om in een standaard kartonnen doos te doen, hoe doen jullie dit?  Zou ik 2 dozen aan elkaar plakken?  :rolleyes:  Ik werk met fondant, de taart moet in de koelkast want wordt gevuld met slagroom en fruit.

En ik moet ze kunnen vervoeren.

Alle raad is welkom, ik weet het niet zo goed :think:

2

Re: Taart zonder doos?

Er zijn meerdere opties.....
Groot onderbord gebruiken en verpakken in transparante folie
Doos zelf maken van meerdere delen van een zwanenhals doos, d.m.v deze in elkaar te nieten (bodem met rondom rechtopstaand ook nog delen en dan als laatste deel er op , kost je wel drie dozen)
Hoge taartdozen kopen, die zijn er redelijk hoog wel, sommigen zelfs veertig cm hoog

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

Re: Taart zonder doos?

Ik vond dit filmpje ooit op internet. Is ook nog een optie, wellicht...
http://forum.deleukstetaarten.nl/viewto … ?id=242857

4

Re: Taart zonder doos?

Ik gebruik bijna nooit een doos, maar zet de taart (ook) op een plankje en pak deze met folie in. Gekleurde lintjes in de kleur van de taart. Ziet er erg leuk uit, vind ik  :Y

5

Re: Taart zonder doos?

Denk dat ik voor groot onderbord moet gaan en inpakken in folie? Het is niet dat de taart hoog is maar wel groot in lengte.

Gaat de taart in de ijskast dan niet zweten onder de folie?  Zou ik dan geen deuken krijgen in de fondant? :s

6

Re: Taart zonder doos?

Mijn taarten staan altijd zonder folie in de koelkast. Is eigenlijk alleen voor het vervoer  ;) . Ik heb, tot nu toe, geen deuken in mijn bekleding gehad. Tenminste...niet door druppels en/of vocht  ;) .
Maar past je taart wel in de koelkast dan?

7

Re: Taart zonder doos?

Esther68, bedankt voor de info.  Ik ga ze inpakken in folie. Enne, kom er net achter dat ze inderdaad niet in mijn koelkast kan!  :grr: 

Ik zal ze koud zetten in onze garage, gelukkig is het geen warm weer