1 Laatst bewerkt door Elize van B. (10-09-2015 14:12)

Onderwerp: Twee boltaartjes op elkaar... Kan dat?

Goedemiddag,

Gewoon even een vraagje. Ik wil al heel lang een keer een theepot taartje of een andere taart in bolvorm maken. Ik heb twee blandaschalen, van 12 en 20 cm en ik vraag me dus af of je die twee halve cirkels op elkaar te zetten incl. vulling.  Misschien een raar idee hoor. Ik heb nog niet heel veel ervaring met marsepeintaarten.

Dank jullie wel alvast! =)

Groeten,

Elize

2

Re: Twee boltaartjes op elkaar... Kan dat?

Ik heb het vaker gedaan met de 12 cm en gaat altijd goed  :Y . Ik snij de blanda's niet in laagjes maar hol de twee helften een beetje uit en vul deze. Dan op elkaar en afsmeren. Ik zet de bal dan in een schaaltje zodat deze rond blijft. Met een 20 cm heb ik het nog niet gedaan en durf ik eigenlijk ook niet echt.. :O  ;)

Esther68 schreef:

Ik heb het vaker gedaan met de 12 cm en gaat altijd goed  :Y . Ik snij de blanda's niet in laagjes maar hol de twee helften een beetje uit en vul deze. Dan op elkaar en afsmeren. Ik zet de bal dan in een schaaltje zodat deze rond blijft. Met een 20 cm heb ik het nog niet gedaan en durf ik eigenlijk ook niet echt.. :O  ;)

Dankjewel!! Misschien moet ik het ook maar op die manier proberen.. :)

4

Ik heb al eens 2 blanda's van 12 cm op elkaar gedaan, gevuld met laagjes bekleed met marsepein als appel. Het was best stevig en bleef goed in model. Bij twijfel of een grotere kun je er een dowel in doen.

Christine.

5

ik heb zowel groot als klein gedaan, beide keren met dowels er in en afgesmeerd met ganache, ging prima

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda