1 Laatst bewerkt door IngridV_1973 (01-09-2015 07:47)

Onderwerp: Waarom eiwit bij icing?

Hoi allemaal,
Ik moet voor het eerst icing op een taart gebruiken. En dat wil ik dus zelf maken. Maar nu lees ik dat er eiwitpoeder doorheen moet? Weet iemand of dit echt noodzakelijk is? Kan dat niet gewoon met poedersuiker en gewoon water?
Ik moet er letters mee gaan schrijven.
Wat is het handigste om te doen?
Groetjes, Ingrid.

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

2

Re: Waarom eiwit bij icing?

In een zakje icing zit het ook, het zal dus wel een reden hebben. Maar welke? Geen idee.

3

Ik weet niet zo veel van (royal) icing, maar weet wel dat het vaster/steviger is wanneer je er eiwit door doet. Je kunt er meer mee en loopt niet uit. Tenminste..als je de dikste (of middelste) consistentie maakt. Hier worden vaak de letters mee geschreven of fijnere details gemaakt. Het wordt ook vaak gebruikt om zwaardere decoraties op, en aan de zijkant van, de taart te plakken  :Y

Dank jullie wel voor de reacties!
Ik heb het nu toch zonder het eiwitpoeder gedaan, omdat ik deze niet in huis had en de deur niet uit kon. Voor alsnog ziet het er goed uit. Ik laat het nog even goed uitharden voor het op de taart komt (zaterdagavond pas) dus zal vast goed komen.
Volgende x toch maar eens met het poeder proberen. Lijkt me wel erg leuk om meer mee te doen.
Groetjes!!!

Groetjes! Enne, bedankt voor alle inspiraties!!!
Wil je meer zien wat ik maak? www.ingrids-baksels.webnode.nl

5

Dan is het géén royal icing wat je uiteindelijk hebt gemaakt/gebruikt, maar gewoon poedersuiker met water. Royal icing hardt ook echt (goed) hard uit, en poedersuiker met water droogt op maar hardt niet zo goed/mooi op, om maar iets te noemen........

6

Google anders eens op verschillen tussen de twee?

Of lees (bijvoorbeeld) hier eens.....
http://www.taarten-decoreren.com/blog/2 … decoreren/

7

Je hoeft niet perse eiwitpoeder te gebruiken, je kunt natuurlijk ook verse eiwitten gebruiken  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!