1

Onderwerp: fondant blijft hangen in uitstekers!

Hallo

Ik heb sierletters, zo een lange liniaalvorm zeg maar. Ik heb van alles geprobeerd ok ze er netjes uit te krijgen. In de vriezer, dikker dunner uitrollen fondant, suiker....

Wie heeft hier een truc voor?

2

Re: fondant blijft hangen in uitstekers!

Als je de zoekfunctie gebruikt met het zoekwoord "tappits' kom je heel veel onderwerpen en tips tegen.

3

Als je de zoekfunctie gebruikt met het zoekwoord "tappits' kom je heel veel onderwerpen en tips tegen.

4 Laatst bewerkt door Esther68 (31-08-2015 23:24)

Tylose door de fondant doen  :y . En dan even laten drogen, niet te lang. Bij mij vallen ze er dan zo uit  :y. Je kunt het ook zonder tylose doen, maar dan 'moet' je de lap iets langer laten drogen. De lap zo dun uitrollen dat je de indruk van de liniaal niet meer ziet.

5

En dan ongegeneerd meppen om je lettertje eruit te krijgen  :lol:

*gaat op zoek naar een youtubefilmpje*

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6

https://www.youtube.com/watch?v=dpbi3qgzfok

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

Ik leg over de fondant, plastic folie en dan de lineaal goed vastdrukken om de ondermat. Lineaal weghalen, folie verwijderen en de letter/cijfer is mooi uitgedrukt.
Ik laat het vervolgens even drogen, dan kun je de letters en cijfers makkelijk verplaatsten.

8

De tappits die ik heb gebruik alleen maar met fondant die ik redelijk dun heb uitgerold en heb laten drogen, ik vind het zelf echt waardeloze dingen maar soms heb ik ze toch nodig dus dan doe ik het zo en dan haar ik ze er zo uit, middels tappen dus of even met needle tool

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

9

bedankt voor jullie reacties. de folie vind ik wel een super idee!

10

Nice lady schreef:

Ik leg over de fondant, plastic folie en dan de lineaal goed vastdrukken om de ondermat. Lineaal weghalen, folie verwijderen en de letter/cijfer is mooi uitgedrukt.
Ik laat het vervolgens even drogen, dan kun je de letters en cijfers makkelijk verplaatsten.

Bedankt voor de tip ik ga het zeker proberen.

Ik doe wat poedersuiker op het lineaaltje en dan krijg ik ze er ook wel goed/makkelijk uit!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.