1

Onderwerp: Chalkboard op marsepein?

Hoi allemaal,

Ik wil binnenkort een chalkboard maken,  maar vraag mij af of dat ook op marsepein zal gaan? Bij alle tutorials kom ik fondant tegen, sommige zelfs met tylose. Zou marsepein te zacht zijn?

Hebben jullie misschien nog andere algemene tips voor ik eraan ga beginnen ;)

groeten Bonz

2

Re: Chalkboard op marsepein?

Chalkboard? Je bedoelt schoolbord? Neem aan dat je bedoelt dat deze rechtop moet komen te staan? Dat gaat inderdaad niet werken met marsepein  :nooo . Zelfs niet met heel veel tylose. Ik denk dat fondant sowieso mooier is dan marsepein, omdat fondant er wat matter uit ziet en marsepein dit niet/minder heeft.

Esther68 schreef:

Chalkboard? Je bedoelt schoolbord? Neem aan dat je bedoelt dat deze rechtop moet komen te staan? Dat gaat inderdaad niet werken met marsepein  :nooo . Zelfs niet met heel veel tylose. Ik denk dat fondant sowieso mooier is dan marsepein, omdat fondant er wat matter uit ziet en marsepein dit niet/minder heeft.

Ik denk dat ze een taart met het krijt effect wil maken, dus taart met zwarte marsepein bekleed en daar de tekst met krijt-effect op maken. (niet een krijtbordje die je er op zet) Weet alleen niet of marsepein daar te vet voor is, met fondant gaat het zeker lukken.

Zoek op pinterest of youtube eens op: How to chalk(board) cake.

Groetjes Kirsten

4

bakmijntaart schreef:
Esther68 schreef:

Ik denk dat ze een taart met het krijt effect wil maken, dus taart met zwarte marsepein bekleed en daar de tekst met krijt-effect op maken. (niet een krijtbordje die je er op zet) Weet alleen niet of marsepein daar te vet voor is, met fondant gaat het zeker lukken.

Zoek op pinterest of youtube eens op: How to chalk(board) cake.

Ik had al gegoogeld en zag toen allemaal taarten met schoolbord (sorry, heb vaak moeite met het verengelsen van de Nederlandse taal  :o  ;) ) bekleding. Ik zou sowieso fondant gebruiken omdat ik ook denk dat zwarte marsepein te vet is  :Y