1

Onderwerp: Banketbakkersroom in taart, hoe lang houdbaar?

Ik heb wat op het forum zitten lezen over banketbakkersroom tussen een taart, en dat je deze hetzelfde moet behandelen als zeg maar slagroom..
Er wordt donderdagochtend een taart opgehaald met banketbakkersroom ertussen, is het dan het beste om deze woensdag te vullen, of kan dat vanavond  ( dinsdag avond ) al?

Groetjes Astrid.

2

Re: Banketbakkersroom in taart, hoe lang houdbaar?

Nou, voor mijn gevoel moet dat gemakkelijk vandaag kunnen.
Donderdag heb ik ook een bestelling met banketbakkersroom, die wordt vanmiddag gevuld...
Nou gebruik ik wel de mix van FC...misschien dat het anders is als je banketbakkersroom zelf maakt, omdat je dan verse melk toevoegd?
Heb het altijd nog zo gedaan, nog nooit gehoord dat het niet goed was... :) succes!

3

Bedankt Jopo,

Ik gebruik ook een zakje mix, alléén water toevoegen.
Ik denk dat als ik het vanavond vul en afsmeer het wel moet kunnen voor donderdag, langer zou ik het zelf ook niet doen :)

Bedankt!!

4

Zelfgemaakt of een zakje maakt geen verschil. Roomvullingen vul ik zo laat mogelijk, maar bbr kan wel meer hebben dan slagroom, vind ik. Ik heb ook wel eens de avond twee dagen voor het ophalen gevuld en gaat ook goed, maar ben soms toch nog wel eens bang dat er iets fout gaat. Alleen wel in de koeling zetten. Ook bbr van een zakje  :y . Al heb ik eens een taart gevuld met bbr voor een familielid en de taart stond uren buiten de koeling voordat deze gegeten werd (had er duidelijk bij gezegd dat de taart in de koeling moest). De bbr was wel wat zachter, maar niemand is ziek geworden. Dit was trouwens wel de bbr van FC. Die vind ik het lekkerst. Na de zelfgemaakte dan  ;)

5

Ik hanteer, op voorwaarde dat de taart in de koeling bewaard wordt, de tht datum van de gebruikte melk

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6

ja als deze maar gelijk weer de koeling in gaat .

Bedankt dames!

7

ik gebruik altijd de banket bakkers room van dr oetker, wat toevoegen en klaar, en deze bewaar ik gerust een nachtje buiten de koelkast, water kan niet bederven toch?! Nooit iemand ziek van geworden en smaakt nog steeds heerlijk, ik vul ook wel 2 dagen van te voren af.

Willeke87 schreef:

ik gebruik altijd de banket bakkers room van dr oetker, wat toevoegen en klaar, en deze bewaar ik gerust een nachtje buiten de koelkast, water kan niet bederven toch?! Nooit iemand ziek van geworden en smaakt nog steeds heerlijk, ik vul ook wel 2 dagen van te voren af.

Water bederft idd niet, maar het activeert de melkbestanddelen die in deze mix zitten en melk bederft buiten de koeling wel. Vandaar dat men het een koelkast-vulling noemt.  ;)

Groetjes Kirsten

9

Ow hahaha..
Nu leek het net of ik het met deze temperatuur buiten de koelkast bewaar, maar dat is natuurlijk niet zo..
Maar in wintertijd, zet ik het in m'n vensterbank (lekker koel) en dan kan ik het goed buiten de koelkast bewaren.

10

Willeke87 schreef:

Ow hahaha..
Nu leek het net of ik het met deze temperatuur buiten de koelkast bewaar, maar dat is natuurlijk niet zo..
Maar in wintertijd, zet ik het in m'n vensterbank (lekker koel) en dan kan ik het goed buiten de koelkast bewaren.

Het leek er inderdaad op,  :) ik heb geen koele vensterbanken die groot genoeg zijn  ;) dus bij mij gaat het altijd in de koelkast.

Groetjes Kirsten

11

Water bederft echt wel, zeker als het in contact komt met bacteriën, en tja, die zitten echt overal, dus dat is echt een misverstand

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

12

Ik heb de banketbakkersroom gisterochtend maar gemaakt en de taart diezelfde dag afgesmeerd en bekleed..
Ik had al een taart op dinsdag avond gevuld en afgesmeerd, maar was niet tevreden over het biscuit, had deze gemaakt met bloem en suiker en was bang dat deze te droog zou worden.
Ik heb dus disndag avond om 22:00 uur een nieuw biscuit gebakken van de mix, deze vind ik altijd heerlijk luchtig! en heb ik dus de woensdag ochtend opnieuw room gemaakt etc. :D pff wat een gedoe weer haha. maar de taart is gelukt :D
Bedankt voor de reakties dames.