1

Onderwerp: wat doe ik fout (teddy tatty)?

Ik heb geprobeerd de howto van de teddy tatty taart toe te passen op een ronde pokemontaart. Alles ging goed en ik heb alle stappen genomen maar toen ik het bakpapier uit de taart wilde halen bleef de onderste laag fondant er aan vast zitten en deze trok ik dus mee eruit!
Nu heeft mijn taart geen 'voering' meer ;)!
Wat heb ik fout gedaan???

2

Re: wat doe ik fout (teddy tatty)?

Hoi Deysi,

Sorry maar zie je berichtje net pas (lekker laat) Heb je het bakpapier misschien te groot gemaakt? Of misschien zou je het bakpapier met een beetje crisco in kunnen smeren zodat het minder plakt? In princhipe zou het bakpapier volgens mij niet kunnen plakken ik had er tenminste geen last van.

3

Hallo Carla,

Tis idd al weer een tijdje geleden en ik heb hierna niet geen 'teddy tatty' gemaakt. Ik had destijds het bakpapier iets groter geknipt dan de ronding die eruit moest. Inmiddels denk ik dat het misschien aan de hoeveelheid botercreme ligt, die ik op het biscuit smeer. Ik doe altijd een lekkere dikke laag maar merk bij het aansnijden dat de taart vrij nat is, stoperige vloeistof komt nog weleens onder de rand vandaan, tenminste ik neem aan dat het door de dikke botercreme komt.
Zo nattig was de taart dus ook toen ik het bakpapier wilde wegtrekken.

Volgende week wil ik een goochelhoed maken, misschien een leuk effect om nog eens uit te proberen met een uitspringend konijn?! Heb je nog tips???

4

Leuk idee! Ik wil je wel even de originele beschrijving toesturen maar dan moet je me even een e-mail sturen anders kan ik de bijlage niet meesturen. Deze beschrijving heb ik gisteren ook bij mijn taart neergezet maar ik denk dat dat een beetje slecht leesbaar is (het is wel in het engels) Waarom doe je zo'n dikke laag? Kun je dat misschien niet beter tussen de taart doen dan? En het helpt ook als je de beklede taart eerst even een paar uur laat opstijven in de koelkast dan is het ook niet meer zo 'nattig'