1

Onderwerp: Ontplofte macarons

Ik heb geen idee of ik dit bericht in het goede topic plaats maar kunnen jullie mij alsjeblieft helpen  :O

Help weet iemand waarom mijn macarones ontploft zijn in de oven?

Oven stond op 150 graden. Ik heb 1 bakplaat in het midden gedaan, toen die klaar was heb ik de volgende 1 lager gezet en zo met de 3e ook omdat ik niet snap wat er misging. Allemaal 10 min gedaan.  Vooraf heb ik het recept van rudolf zijn witte macarones gevolgt. Ik heb ze ook netjes 3 uur laten drogen in de keuken. Al mijn 60 macarons zijn mislukt. Ik heb een handjevol kunnen gebruiken die er nog redelijk uitzagen. Zie hieronder de foto's

http://s29.postimg.org/pyclny79v/image.jpg

2

Re: Ontplofte macarons

Macarons zijn erg tricky om te maken! De mijne mislukten al vier keer voor dat ik leuke, puffy en crunchy macarons kon maken, dus even geduld!

De belangrijkste in het voorbereiden is het ziften van de amandelmeel en suikerpoeder. Hoe meer je zift, hoe beter de macarons zullen worden - dit doe ik 3 keer.

Daarna het kloppen van het eiwit: je moet voorzichtig zijn zodat je het niet over-klopt. Als je het amandelmeel door het eiwitschuim roert, moet het beslag glad en juist een beetje glanzend zijn (dus niet te lang kloppen).

Ik laat de mijne slechts 30 minuten op kamer temparatuur 'rusten'.

Dat zijn de dingen die voor mij het verschil hebben gemaakt. Misschien wist je ze allemaal al ;)

Mijn Facebook pagina: Sephiria Taarten

3

Ik maak macarons met de mix van Tasty Me, echt SUPER en mislukken echt nooit

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

4 Laatst bewerkt door Hetty (16-08-2015 09:44)

De mijne laat ik meestal tussen 30 60 min rusten ligt een beetje aan de vochtigheid, was gister natuurlijk ook niet top! Maar ik bak ze op 120 graden echt heel rustig. Dus sowieso de oven temperatuur lager, en ik denk dat je beslag te dun was. en als je het gaat mengen dan echt met liefde erdoor heen vouwen zodat de luchtigheid blijft

5

Het lijkt erop dat je over temperatuur te heet was..

6

hieronder staat het recept dat ik gevolgd heb. Ik denk niet dat het beslag te dun was, eerder te dik. Het wilde niet van me lepen druipen. Maar als iemand van jullie een ander recept heeft wil ik dat zeker een keer proberen. Het liefst wil ik wel zelf het deeg/beslag maken.

In ieder geval allemaal bedankt voor jullie tips
Verwarm de oven voor op 160 ºC.
Kook in een pan het water met de suiker tot 118 ºC. Klop met gebruik van een mixer 55 gram eiwit stijf en schenk de suikersiroop er in een dun straaltje bij. Laat circa 10 minuten koud kloppen. Meng in een kom amandelpoeder, het resterende eiwit, poedersuiker en cacaopoeder. Spatel het eiwitschuim er voorzichtig doorheen. Vul een spuitzak met glad spuitmondje met het eiwitschuim. Spuit op een met bakpapier beklede bakplaat gelijke dopjes. Laat de macarons 3 uur drogen op kamertemperatuur. Bak de macarons in de oven in circa 8 minuten droog.

Witte chocoladeganache
Breng de room met de suiker aan de kook. Meng de chocolade door de room, haal de pan van het vuur en laat rustig smelten. Schep de ganache in een spuitzak en laat in de koelkast opstijven. Spuit een toef ganache op de platte kant van een macaron en duw er een tweede tegenaan.

7

Vandaag weer een poging gedaan om macarons te bakken.
wat tips van het forum opgevolgt maar ze zijn weer opengebroken tijden het bakken:(

Ik bak op het enelaagste rooster in de oven op 150graden 8 min daarna heb ik de temperatuur omlaag gezet. Ik heb nu maar een houten pollepel tussen de ovenduur gezet om het open te laten. wat doe ik verkeerd?:)

8

Ik denk echt dat je temperatuur nog verder naar beneden moet

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

9

heb je al gecontroleerd of de temperatuur van je oven wel klopt? oventhermometer erin hangen, dan weet je meer...

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

10

De meeste tips gaan over de te hoge temperatuur. Dus als je een nieuwe poging waagt zou ik die tip als eerste aannemen! Oven op 120 graden doen dus :)
Succes de volgende keer!

11

Prima oven op 120 graden. op welke hoogte moet ik de bakplaat dan zetten? en hoelang moeten ze er in ??

12

Ik heb zojuist deze video's gevonden van Ann Reardon. Ze legt in deze video's uit wat er fout kan gaan. Misschien heb je daar wat aan? Even spaties weghalen

13

Ik heb zojuist deze video's gevonden van Ann Reardon. Ze legt in deze video's uit wat er fout kan gaan. Misschien heb je daar wat aan? Even spaties weghalen