1

Onderwerp: Bolvorm bakken

Ik heb een vraag over de Ikea bolvorm. Wil graag een grote bolvorm-taart bakken voor m'n zoons verjaardag over 2 weken. Nu heb ik zo'n rvs ikea schaal van 20cm. Kan ik die gewoon vullen en dan zo in de oven of wordt ie dan niet gaar? en zoja hoe lang moet ie dan inde oven?

Alvast bedankt.

Groetjes Rineke

2

Re: Bolvorm bakken

Ik heb net die van 20 cm gevuld en gebakken, maar dat valt bij mij niet onder "grote bolvorm". Hij is ongeveer 35 minuten in de oven geweest! Wel een mooi bolletje!

3

Heb je de mix van de webshop gebruikt? Ik gebruik die van 12 cm en heb altijd hele mooie bolletjes. Die van 20cm heb ik ook maar die heb ik nog niet gebruikt.
Heb je de bol wel goed gevuld?

groetjes van Ann

4

ik heb hem vorige keer zo gevuld en in de oven gezet geen heatingcore/satepen nodig gehad

5

Ik heb ook de rvs vorm van 20 cm en iets meer dan de helft gevuld. Ging prima en heeft ongeveer 35 minuutjes in de oven gestaan. Gewoon na drie keer 10 minuten even ingeprikt en toen nog 5 minuutjes omdat er nog iets bleef kleven aan de prikker. Ging perfect en heel makkelijk uit de vorm.

6

ok bedankt, dan ga ik het dit weekend gewoon eens proberen.

Groetjes Rineke

7

ik heb net 3 x 15 cm gebakken en het is een oorlogsgebied.........ik krijg ze (zelfs met inlegkruisje :D) niet fatsoenlijk uit mijn vorm ondanks ik ze al wat dikker invet.
Iemand tips hierover?

Alles goed???? nee 3 fout

8 Laatst bewerkt door kids4co (23-04-2008 17:45)

nadat je ze ingevet hebt, misschien wat bloem oid erover strooien,
en dan je beslag erin?

9 Laatst bewerkt door Marleen (23-04-2008 17:53)

Ik gebruik een bus invetspray van Sonneveld goldwax, nooit problemen dat er niet iets uit de vorm loslaat. Is volgens mij een professionele spray (te koop bij maakjetaart, de webshop hier heeft voor zover ik heb kunnen vinden nog geen invetspray in het assortiment) deze bus doe ik ongeveer een jaar mee en kost 7,50 super spul. gebruik het tegenwoordig ook voor de lasagneschalen e.d.

10

lune schreef:

ik heb net 3 x 15 cm gebakken en het is een oorlogsgebied.........ik krijg ze (zelfs met inlegkruisje :D) niet fatsoenlijk uit mijn vorm ondanks ik ze al wat dikker invet.
Iemand tips hierover?

Daar had ik ook last van (alleen bij de kleine bolvormen), maar sinds ik zo'n bakspray gebruik krijg ik ze er heel gemakkelijk uit. Geen idee waarom, maar het werkt wel!

Blackadder: "They do say that verbal insults hurt more than physical pain. They are, of course, wrong, as you will soon discover when I stick this toasting fork into your head."