1 Laatst bewerkt door astap79 (09-07-2015 14:10)

Onderwerp: nieuwschierig: hoe vullen jullie een taart?

Hallo allemaal :)

Ik ben al een tijdje bezig met bakken, maar ik was nieuwschierig hoe jullie hier je taarten vullen?
met hoeveel lagen en dan hoeveel verschillende soorten vulling.

Ik doe meestal 2 lagen vulling in een taart, waarvan 1 met Jam of vlaaivulling en dan de andere laag met Botercreme, ( standaard vulling ) .doen jullie dan de Botercreme op de onderste laag of de jam?
ik twijfel daar ook steeds over haha.

soms doe ik ook wel beiden op 1 laag, dus Jam en daarop botercreme, dan de 2de laag precies hetzelfde.

Ik ben altijd bang dat alleen jam op een laag een beetje weinig is, vandaar dat ik ook weer creme daar bovenop doe.

hoe vullen jullie de taarten?

Stom he, dan ben je al een tijdje bezig met bakken en dan toch inééns zo'n beginnersvraag :D  :o

Groetjes Astrid

2 Laatst bewerkt door SweetTooth (09-07-2015 15:09)

Re: nieuwschierig: hoe vullen jullie een taart?

Ik doe meestal 3 lagen vulling, 2 creme- of roomlagen en 1 laag jam/vlaaivulling/ddl/lemoncurd oid. Lagen room/creme gaan dus boven en onder, andere in het midden.

Jam en zo smeer ik er gewoon op met een mes, room en creme doe ik met behulp van een (wegwerp) spuitzak.

eventueel (afhankelijk van de smaken in de taart) voeg ik nog wel vers fruit, diepvriesfruit of stukjes koek toe en die gaan dan bovenop (1 van) de lagen room/creme.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

3

Bedankt SweetTooth :D

Ja 3 lagen is idd ook een optie, dan zijn de lagen biscuit ook wat dunner.  :thumb:

4

Inderdaad, de lagen worden dan niet zo dik, van de biscuit niet en ook van de vulling niet. Dat geeft ook een wat stabielere taart vind ik.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)