1

Onderwerp: bewaren

dames vraagje, ja alweer, sorry ben nog een ernstige beginner.

Heb ik het nu goed begrepen her en der op het forum dat ik een volledige taart kan maken en deze invriezen?? Kan dat zowel met marsepein als met fondant? Enne welke vullingen dan? Kan me zo voorstellen dat slagroom niet gaat werken namelijk. En hoelang van te voren moet het dan uit de vriezer? Dat zou het wel een stuk relaxter maken om taarten te maken voor de eerste verjaardag van m'n zoon.

Bedankt al vast maar weer! Roepen jullie even als je de beginners vragen beu bent?

2

Re: bewaren

Hey Tienne, beginnersvragen raken ze hier nooit beu hoor!!
Je loopt tegen zoveel dingen aan...veel lezen op het forum, dan kom je allemaal slimmigheidjes tegen!

Je kan een taart kant en klaar invriezen, zowel met marsepein als fondant,
wel heb je dan als je hem uit de vriezer in de koelkast zet,
dat het begint te 'zweten' dus condens erop, maar dat trekt weg..
Invriezen gaat het best in een taartdoos of plastic zak..

Vullingen die ingevroren kunnen...mhm...was pas een topic over,
even zoeken met de zoekfunctie en waarschijnlijk staat er dan wel een vulling voor je bij!

Weet niet hoelang een kant en klare taart van te voren uit de diepvries moet..
misschien krijg je nog een reactie van iemand die het wel weet!
Zal nog even zoeken voor je!

Succes ermee!

3

Hallo Tienne,
Als je de taart wilt laten ontdooien dan moet dat in de koelkast. Meestal 1 dag van tevoren. wil je hem op kamertemperatuur serveren dan moet je hem toch echt wel een paar uur van tevoren uit de koelkast halen. Meestal haal ik hem de 2e avond voor verjaardag uit de vriezer, laat hem dan een hele dag ontdooien en de avond voor de verjaardag of de ochtend van de verjaardag zelf haal ik hem uit de koelkast. Dit afhankelijk van wanneer ik de verjaardag vier.
Hopelijk heb je er wat aan....
Ik vul mijn taart tot nu toe met lemon curt of jam en dat gaat prima in de vriezer.

groetjes ilona

4

Thanks dames! ik ga verder zoeken welke vullingen invriesbaar zijn!