1

Onderwerp: fototaart Hema, frosty sheet en meer vragen, wie weet raad?

Ik ben druk bezig alles bij elkaar te vinden voor de verjaardag van allebei m'n kinderen ( handig dat ze zo dicht op elkaar jarig zijn *zucht*)

Nu zag ik dus dat je tegenwoordig via hier ook taart prints kunt maken op frosty sheets (?)

Ik vroeg me af; is dat dan zoiets als wat je op een hema fototaart hebt? of is dat ander materiaal?

Voor mijn dochtertje wil ik een gewone taart maken ( biscuit met bbr+jam vulling) bekleden met fondant en zo'n frosty sheet erop, daaromheen een toefje slagroom en spekjes.

Mijn zoon maakt het me dit jaar heerlijk makkelijk; hij wil gewoon heel graag een kwarktaart hahaha. Daar wil ik dan wel een frosty sheet op doen ( dat is mogelijk toch?) zodat hij toch iets van een eigen thema heeft.

Mijn vragen zijn dus ( even samengevat)
- is de foto op de Hema taart ook zo'n frosty sheet of van ander materiaal?
- kan een frosty sheet op zowel een fondant taart als kwarktaart?
- kun je slagroomtoefjes op een fondant taart spuiten?

Alvast heeeeel erg bedankt voor het reageren :-)

2 Laatst bewerkt door tuffie28 (09-06-2015 14:10)

Re: fototaart Hema, frosty sheet en meer vragen, wie weet raad?

Ik geloof dat ik er zelf al enigszins uit ben.

Ga het waarschijnlijk toch ietsje anders doen nml; een gewone slagroomtaart maken met een frosty sheet erop en dan versieren met slagroomtoefjes en andere versieringen :-)

Vrees dat fondant toch gaat smelten in de zomerse warmte...

vorig jaar hadden ze een marsepein taart die smolt ook terwijl je ernaar keek :-(

Alleen de vraag over wat er op die Hema taart zit wil ik toch wel heel erg graag weten!!

Is dat een frosty sheet of iets anders?

Niemand die dit weet???

3 Laatst bewerkt door Tante Tien (09-06-2015 19:09)

Ik denk dat een plaatje gaat bubbelen op kwarktaart, wellicht op slagroom ook wel. Misschien is een tussenlaag van fondant juist wel een beter idee. Waarmee smeer je af? Mijn marsepein smelt eigenlijk nooit.

Ik geef je bericht ook even een upje, wellicht dat anderen je beter kunnen helpen.

Edit: als ik google op frosty sheet op slagroom, lees ik de tip om je slagroom te bestrooien met poedersuiker en dan de sheet erop te doen. Dan smelt de boel samen. Het kan dus wel. Sterker nog, het is er juist voor bedoeld om op slagroom te doen.
Ergens anders lees ik dat je je slagroom of kwarkvulling eerst goed moet laten opstijven in de koelkast.

Google is zo handig.

Tieneke

4

Slagroom is gevoeliger voor warmte dan marsepein hoor. Beter met die warmte gewoon met marsepein en botercreme werken.

En ja, frosty is hetzelfde als de hema, alhoewel het daar ook ouwel kan zijn, maar frosty is lekkerder

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart