1

Onderwerp: Vraagje over 5 vorm voor 35 man

Hoi Allemaal.

Ik wil graag de volgende taart maken, echter moet het voor 35 personen zijn.

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/23 … 127d2f.jpg

Op internet heb ik geen bakvorm kunnen vinden die hier aan voldoet, dus nu zit ik te bedenken hoe ik het dan zelf moet uitsnijden. HIervoor heb ik een instructie gevonden, alleen weet ik dus niet welke maten ik moet bakken.

Iemand een idee? Ik hoor het graag :)

groetjes,
Caroline

facebook.com/caro.taartencupcakes

2 Laatst bewerkt door kimi (31-05-2015 18:02)

Re: Vraagje over 5 vorm voor 35 man

Oef ehhm sowieso een mega ronde cake/ biscuit en dan nog rechthoekige stukken ik zou even meten aan de hand van je vormen en dan 5 x 5/7 cm per stukje afhankelijk van grootte. Dus bij 15 cm brede rechthoeken . Zodat je 3 stukjes onder elkaar ervan kan snijden en dan zo verder tellen.

Ps op deze pagina staat ook een how To cijfer taart.

http://forum.deleukstetaarten.nl/search … 1826001288

4

Ik heb al eens een grote 3 gemaakt, eerst de 3 getekend op papier mbv de vormen die ik had. Dit uitgeknipt en daar waar het aan elkaar moest komen tekentjes gezet, leek een beetje op een naai patroon, voor de ronde vorm van de 3 had ik een gladde tulband vorm of rijst vorm, dus 1 waar niet die ribbels in zitten. Doe zou je ook kunnen gebruiken voor het ronde van de 5, de rechte stukken zou ik van een recht biscuit maken of een cake vorm gebruiken. Voor het ronde kun je ook een ronde vorm nemen, daar een rondje uit steken en de rest puzzelen. Misschien heb je een grote ronde vorm waar een kleintje (die van 10 cm bv) in kan staan dan heb je het gat al en hoef je niet zoveel weg te snijden.

Christine.

5

Deze link komt nergens uit...  :think:

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

6

Hier kun je wel vinden hoe je zelf een taart kunt maken in de vorm van een cijfer. Als je niet zo heel groot wilt gaan, dan kun je overwegen om hem double barrel te maken (dubbel zo hoog dus, met kartonnetje ertussen) en dan heb je toch veel taart, zonder dat ie meteen enorm groot is qua oppervlakte.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)