1 Laatst bewerkt door cool (06-03-2016 22:51)

Onderwerp: Woezel en Pip (en een beetje een prinsessenaart)

Giulia werd 2... mama wilde graag een prinsessentaart voor haar kleine prinsesje... maar het prinsesje wilde Woezel en Pip!! Tja... combi dan maar??

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xat1/v/t1.0-9/11391361_1082857375075159_9215657655034641917_n.jpg?oh=f0a3e7dcd7412626808f7b6533c9004f&oe=574E5287&__gda__=1465978511_b4fbd683244cece6be2a08cc8d107c7a

Ik maak meestal taarten met marsepein, maar fondant was nu voor de hand liggender ivm de kleuren en de figuurtjes. Ik had Satin Ice gekocht, had overal gelezen dat men erg tevreden was over de smaak en de fondant werd in het algemeen ook vrij goed beoordeeld...  Ik vond het net kauwgum  :S veel te soepel en het scheurde aan alle kanten. Ik had ook een voorgekleurd emmertje roze en dat werkte prima... maar de witte fondant was echt verschrikkelijk!!!

Dus taart is niet zo strak als ik had gehoopt, maar het resultaat qua thema Woezel & Pip gemixt met een  prinsessen look is best aardig geworden toch?

2

Re: Woezel en Pip (en een beetje een prinsessenaart)

Haha ik hoor inderdaad juist altijd dat satin ice zo snel scheurt en slap is. Maar er is niks van te zien, vind dat je de beide themas goed verwerkt hebt, onderste taart is ook zo leuk!

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

3

Heel mooi hoor!

4

Het is zo een schattig taartje geworden :)

5

Wat een leuke combi zo.

6

Dank jullie wel!

7

Wat een ontzettend mooie taart en zo vrolijk en kleur rijk!! super hoe je de thema's gecombineerd hebt echt heel erg leuk :thumb:

jammer dat je zo worstelde met het fondant , lastig is dat altijd !!! :/

8

super leuke taart!
Ik had ook een keer Satin ice gekocht omdat ik hoorde dat deze zo goed moest zijn, maar idd bij mij ook net kauwgom :(
Ik werk nu met Callebaut fondant, erg lekker en goede kwaliteit.
Je taart ziet er in ieder geval erg mooi uit!

9

Dank jullie wel!  :)

Ik had ook een keer Satin ice gekocht omdat ik hoorde dat deze zo goed moest zijn, maar idd bij mij ook net kauwgom :(
Ik werk nu met Callebaut fondant, erg lekker en goede kwaliteit.

Ik wil ook de Callebaut een keer proberen maar zie alleen een grote verpakking hiervan... en aangezien mijn ervaring met fondant steeds op een mislukking uit loopt... dadelijk zit ik weer met Kilo's (voor mij) kansloos spul hahaha

10 Laatst bewerkt door astap79 (09-10-2015 20:16)

Ik kon hem ook nergens vinden in kleine verpakking, toch nog even gezocht en ja hoor..hier gevonden :)

http://www.juffrouwtaart.nl/prestashop/ … ;id_lang=1

Ik koop zelf de emmer van 7 kg voor 45 euro.

groetjes Astrid.

Ik heb trouwens nu ook een proefpakketje aangevraagd voor een nieuwe fondant hier in nederland: Smartflex, ben reuze benieuwd hoe deze werkt, ze zeggen dat er met warme dagen ook heel goed mee te werken is, en kunt het super dun uitrollen, plakt niet en smaakt goed..
Ik ben benieuwd :)
ze hebben op hun FB ook filmpjes staan van hoe dun je kunt uitrollen.

http://super-taart.nl/

11

astap79 schreef:

Ik kon hem ook nergens vinden in kleine verpakking, toch nog even gezocht en ja hoor..hier gevonden :)

http://www.juffrouwtaart.nl/prestashop/ … ;id_lang=1

Ik koop zelf de emmer van 7 kg voor 45 euro.

groetjes Astrid.

Ik heb trouwens nu ook een proefpakketje aangevraagd voor een nieuwe fondant hier in nederland: Smartflex, ben reuze benieuwd hoe deze werkt, ze zeggen dat er met warme dagen ook heel goed mee te werken is, en kunt het super dun uitrollen, plakt niet en smaakt goed..
Ik ben benieuwd :)
ze hebben op hun FB ook filmpjes staan van hoe dun je kunt uitrollen.

http://super-taart.nl/

Dank je wel voor de tip! Ik heb me ook een pakketje aangevraagd! Ben heel benieuwd hoe deze fondant werkt :)

12

:thumb:  ben benieuwd naar jou ervaring :)

13

astap79 schreef:

:thumb:  ben benieuwd naar jou ervaring :)

Ik laat het weten :)

14

Ik ben ook benieuwd, hoe groot zou dit proefpakket zijn?
Voor 50g doe ik niet de moeite en wacht ik wel tot ik jullie bevindingen hier kan lezen?

15

Melou schreef:

Voor 50g doe ik niet de moeite en wacht ik wel tot ik jullie bevindingen hier kan lezen?

proefpakje is 100 gram en je betaalt bij verzending in nl geen verzendkosten, dus echt gratis. Weet niet op dit naar België ook zo is maar je kan het proberen. Heb al vele goede berichten gelezen sinds de taart&trends in Apeldoorn. Heb zelf ook een proefpakje en moet zeggen, niet slecht en de smaak is ook wat neutraler.

Groetjes Kirsten

16

bakmijntaart schreef:
Melou schreef:

proefpakje is 100 gram en je betaalt bij verzending in nl geen verzendkosten, dus echt gratis. Weet niet op dit naar België ook zo is maar je kan het proberen. Heb al vele goede berichten gelezen sinds de taart&trends in Apeldoorn. Heb zelf ook een proefpakje en moet zeggen, niet slecht en de smaak is ook wat neutraler.

Is dat niet alleen gratis als je het ophaalt? Ik heb voor verzending gewoon betaald...

17

het is veranderd, op het moment zit er 180 gram in het pakje en verzendkosten €2,75 ongeveer :)
Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar ga dit binnenkort doen.

18

astap79 schreef:

het is veranderd, op het moment zit er 180 gram in het pakje en verzendkosten €2,75 ongeveer :)
Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar ga dit binnenkort doen.

Pfieuw, ik dacht al, heb ik iets gemist haha

19

Ahhhh dan was ik daar dus voor en heb daarna niet meer op de site gekeken  :D

Groetjes Kirsten

20 Laatst bewerkt door astap79 (12-10-2015 12:48)

@ bakmijntaart, welk fondant gebruik je normaal gesproken als ik vragen mag?
Ik gebruik namelijk callebaut en qua prijs zit deze bij een 7kg emmer op hetzelfde, ik moet nu dus nog gaan testen of de smaak en het werken ermee beter is of toch Callebaut blijven gebruiken :)
Ik vind de smaak van Callebaut heerlijk en hij werkt ook prima, maar ik blijf nieuwschierig of er iets is wat nog beter werkt en ook nog lekker is haha.

21

Ik heb het ook aangevr. kijken hoe dit spul werkt :-)

(En niet al te onbelangrijk, hoe smaakt het)

22

prachtig

https://www.facebook.com/pages/Jacakeli … 593?ref=hl
als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat !