1 Laatst bewerkt door JanetGL (21-04-2008 14:32)

Onderwerp: Hier ben ik!

Hoi! Ik ben Janet, ik ben 36 jaar en woon in Dordrecht. Ik bakte tot een paar weken geleden nooit taarten maar ja... na een workshop suikerbloemen spuiten (bij Saskia die hier bekend is als Dutchdecorator) moest ik toch aan de slag natuurlijk! En dat ben ik nu dus aan het doen. Met de biscuitmix gaat het bakken heel goed dus dan is het ook leuk om aan het decoreren te beginnen!

Ik heb inmiddels een paastaart gemaakt (simpel... gevuld met slagroom, afgesmeerd met slagroom, fondant bovenop, nougatine aan de zijkant en suikerbloemetjes en paaseitjes bovenop), cupcakes met babyhoofdjes-boven-een-lakentje erbovenop, cupcakes met vlindertjes (van biscuitmix en dat was niet echt heel lekker voor een cupcake), een slagroomtaart met een fondanten dekseltje met fondantvlindertjes erop en gisteren heb ik voor het eerst een taart in z'n geheel met fondant bekleed en deze toen afgewerkt met lettertjes van fondant en heel veel fondant-bloemetjes).

Mijn volgende projecten worden: een taart voor mijn schoonmoeder (voor moederdag) met suikerbloemen en vlinders van icing, een taart voor mijn nichtje van 8 (we hebben gisteren staan verzinnen wat we zouden kunnen vieren want ze wilde zo graag een taart ... nu gaan we vieren dat we taart gaan eten) en een taart voor de huiskring van onze kerk (Thema: in de voetsporen van Mozes) en die laatste gaat mijn eerste 3D-taart worden. Ben van plan "een Mozes in een biezen mandje" te maken aan de ene kant van de taart en dan voetsporen naar de andere kant van de taart en daar een "Mozes-mannetje" neer te zetten (liefst met staf natuurlijk).
Ik ben dan ook van plan eens met de vulling (en het afsmeren) te gaan experimenteren want tot nu toe was dat alleen jam en slagroom.

En als deze taarten lukken... zet ik ze natuurlijk op het forum! :-)))

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

2

Re: Hier ben ik!

Welkom op dit gezellige forum....veel bakplezier en showen h

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

Hoi Janet!!

leuk dat je je ook aangemeld hebt!
Ik zie dat je lekker de smaak te pakken hebt!

voor cupcakes kun je het best het recept van nigella lawson gebruiken wordt mooi plat aan de bovenkant en is heerlijk!( op mijn site staat het recept nog niet maar hier op de site wel hoor!)

succes en ja vergeet vooral niet te showen he!

Saskia

Mijn Taarten en workshops vind je op mijn site!
Een bijzondere dag verdient een bijzondere taart!

4

Eeeeeej Saskia,

Hartstikke goed. Dank voor je tip!

Ik heb inderdaad de smaak te pakken (alleen van het maken; proeven laat ik voornamelijk aan een ander over)

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

5

Welkom Janet!
Veel plezier op dit leuke forum :thumb:

xxx

6

welkom en veel plezier

groetjes monica.
mijn album

7

Welkom op dit gezellige forum en veel bakplezier.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

8

Je bent een gezellige schrijfster, hou ik van!!!

Welkom hier en veel plezier en succes met bakken!

Dag! Groetjes, Koenie
www.taartenvankoenie.nl

9

Welkom op dit zeer verslavende forum! Enne foto's showen he. Veel bakplezier!