1

Onderwerp: Victoriaanse cupcakes

Dag lieve dames en heren,

Ik wil heeeel graag een keer Victoriaanse cupcakes maken maar ik heb nog nooit met fondant, gum paste etcetera gewerkt. Ik wil het daarom niet te ingewikkeld maken!

Is er iemand die tips en inspiratie heeft voor mij als beginner met maybe een how-to?

Alvast dank! =D

2

Re: Victoriaanse cupcakes

Ik heb werkelijk geen idee wat dat zijn eerlijk gezegd.....

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

3

Re: Victoriaanse cupcakes

Iets in deze Victoriaanse/oud Engelse romantische sfeer. Pastel tinten, parels en goud. Ik heb geen idee hoe ik moet beginnen en het simpel kan houden.


http://s8.postimg.org/bugbjpnqp/crafts_cupcakes_tip_beautiful_bridal_victorian_c.jpg

4

Re: Victoriaanse cupcakes

http://s14.postimg.org/4j243vljx/4551.jpg

5

Re: Victoriaanse cupcakes

Deze zijn met verschillende malletjes gemaakt en fondant

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

6 Laatst bewerkt door bloempie (19-05-2015 20:30)

Re: Victoriaanse cupcakes

Leuk zijn ze. Werken met fondant is heus niet zo moeilijk. Voor veel decoraties op foto's heb je molds bv voor de roosjes en het medaillon, en suikerparels kun je kant en klaar kopen. Bijna alles is te krijgen via de webshop leukst taarten :)
Er zit ook wat spuitwerk op geloof ik. Dat is met icing, moet je handigheid in hebben. :Y

Je rolt je fondant uit ( kun je voorgekleurd kopen of anders witte fondant en zelf kleuren met kleurstof) , steekt er rondjes uit ter grootte van je cupcake (die overigens wel plat moeten zijn aan de bovenkant) en plakt die erop met een beetje botercreme (zie recepten) Goudkleur kun je aanbrengen met eetbare verf.

Daarna kun je gaan decoreren. Je kunt voor je icing gaat spuiten eventueel eerst je lijntjes licht en dun uittekenen met een scherp mesje, niet te diep natuurlijk, en daarover de icing spuiten.

Succes!

Als het leven je citroenen geeft, maak dan limonade (of taart natuurlijk )