1

Onderwerp: HELP: Hoe gebruik ik deze?

Ze liggen in de kast... al maanden.... Ik heb ze een keer geprobeerd, maar na een half uur was m'n frustratiepunt wel bereikt.  :grr:

Hoe gebruik ik deze stekertjes??
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NZBD4LJN-D.jpg

Volgens mij zijn het de stekertjes die je bij Taarten Decoreren kreeg, kan dat? Ik heb ze in ieder geval ontvangen in een pakket dat ik van iemand anders overnam.
Ik snap dat ik ermee kan 'stempelen' op een schildje bijvoorbeeld, maar een letter er heel uitkrijgen... Heb al van alles geprobeerd! Wie o wie heeft voor mij de oplossing op die raadsel?

2

Re: HELP: Hoe gebruik ik deze?

Ik heb deze ook. De originele, zeg maar. Ik weet dus niet of deze net zo stevig zijn als die van mij.
Ik rol mijn marsepein heel dun uit en smeer er wat crisco op. Ik denk dat je ook poedersuiker (ben ik geen fan van) of maïzena kunt gebruiken. Dan druk je de letter erin. Dan druk ik de letter in de marsepein waarin ik deze wil hebben. Soms wil ik de letter wel los hebben. Dan gebruik ik fondant (+tylose) of marsepein+tylose.

3

En nog makkelijker bij dit soort ‘drama’ mallen: marsepein/fondant heel dun uitrollen. Stuk huishoudfolie er overheen leggen en dan de letters uitdrukken.
De letters blijven op deze manier niet in je mal plakken.

Dun uitrollen: check
Huishoudfolie: check
Crisco: check
Poedersuiker: check

....HELP...?

5

Dun uitrollen, laten drogen (zodat er weinig rek meer in je fondant zit), uitsteken. Als de letter in je uitsteker zit dan ga je nog even met je vingers langs de randjes en daarna wip je hem eruit met een naaldje.
En fondant werkt beter dan marsepein.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

6

Ik heb ze gehad deze stekertjes (verkocht tijdens mijn "stop"periode  :grr:  )
Zoals Pooh zegt: ik rolde ook het fondant erg dun uit, even laten drogen, dan uitsteken en met een needle-tool er uit wippen. Ging toen prima.
Ik had overigens wel alle stekertjes los van elkaar gemaakt...vond het een erg leuk lettertype.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

7

Wat Pooh zegt idd. Ik heb ze ook. Maar ik vind het niet de fijnste om mee te werken ;)

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

Precies, ik vind het lettertype ook zo leuk, daarom baal ik zo dat het niet lukt. Maar even laten drogen kan ik nog proberen. Thanks voor de tip, dames!!

9

djehr schreef:

En nog makkelijker bij dit soort ‘drama’ mallen: marsepein/fondant heel dun uitrollen. Stuk huishoudfolie er overheen leggen en dan de letters uitdrukken.
De letters blijven op deze manier niet in je mal plakken.

Dat heb ik ook eens geprobeerd, maar dan drukt de huishoudfolie de letters plat en komen er dan niet mooi uit. Was tenminste bij mij zo  ;)

10

met gumpaste werkt het wel goed, al blijft het een geduldwerkje....

heel dun uitrollen, laten drogen, omdraaien, nog eens rollen, drogen, zorgen dat lapje echt los ligt van je werkblad, uitsteken, begin maken met een naald/speld (zorgen dat de naald niet daar de paste gaat; needletool is veel te grof)) en dan er voorzichtig uithalen.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Laagje maizena onder je fondant, fondant heel goed laten drogen, in fondant drukken die dun is uitgerold, beetje heen en weer schuiven over je werk blad om rafels te voorkomen en even met naadje er uit halen, appeltje eitje

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda